جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 53883
سلامت نیوز: محققان براساس تحقیقات خود به مردم توصیه کردند که اگر می خواهید قلبی سالم داشته باشید؛ خطاهای دیگران را ببخشید و از گناه آنها در گذرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات جدید نشان می دهد: بخشیدن کسانی که درحق شمار آزار و اذیت مرتکب شده اند، می تواند چه بسا سلامت قلب شما را تقویت کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند: افرادی که بر خشم خود غلبه می کنند و دیگران را می بخشند کمتر در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند که یکی از عوامل ابتلا به حملات قلبی و سکته های مغزی است.

محققان از بیش از 200 فرد داوطلب خواستند تا به زمانی که یکی از دوستانشان به آنها بدی کردند، فکر کنند.

محققان افراد داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند و از گروه اول خواستند تا درباره آنچه آنها را در آن زمان ناراحت کرده بود، فکر کنند و از گروه دوم خواستند تا با مسئله به شیوه ای آشتی جویانه تر برخورد کنند.

این محققان سپس از همه آنها خواستند تا درباره حادثه آنطور که می خواهند فکر کنند و فشار خون و ضربان قلب آنها را اندازه گیری کردند.

محققان به سرپرستی دکتر بریتا لارسن دریافتند: گروه اول در مقایسه با گروه دوم بالاترین سطح فشار خون را داشت اما اختلافی در میانگین ضربان قلب دو گروه مشاهد نشد.

محققان گفتند: این تحقیقات با وجود گسترده نبودن نشان می دهد که بخشیدن دیگران می تواند واکنش درقبال حوادث استرس زا را کاهش داده و همچنین از تاثیر آنها بر بدن پیشگیری مداومی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha