سلامت نیوز: چندی پیش معاون اجتماعی وزارت كشور از اعمال ممنوعیت عرضه قلیان در اماكن عمومی شامل رستوران‌ها، تالارها و مهمانپذیرها پس از هفته بدون دخانیات (10 خرداد) خبر داد و بارها و بارها در رسانه‌های مختلف موضوع ممنوعیت عرضه قلیان به جز در قهوه‌هاخانه‌ها عنوان شد، ولی ظاهرا این ممنوعیت فقط در حذف نام قلیان در فاكتوری كه به مشتری ارائه می‌شود، صورت گرفته و به جای آن از اسامی دیگری استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، 26 اردیبهشت امسال مقرر شد که اعمال ممنوعیت عرضه قلیان در رستورانها، تالارها و مهمانپذیرها پس از هفته بدون دخانیات و طی دو مرحله اجرایی شود.

بر این اساس قرار شده مرحله اول جمع آوری قلیانها از رستورانها،‌ تالارها و مهمانپذیرها از طریق اتحادیه‌های صنفی صورت گیرد و پس از آن نیز ناجا برخوردهای خود را با واحدهای متخلف انجام دهد. البته ممکن است در مراحل بعدی برای جمع آوری قلیانها از قهوه خانه‌ها نیز برنامه‌های جایگزین وجود داشته باشد، اما فعلا قرار شده که قلیانها از شمول اماکن عمومی خارج شوند.

در این شرایط برخی رستوران‌ها برای از دست ندادن مشتری دست به ترفند جدیدی زده‌اند. در این رستوران‌ها قلیان هم برای مشتری چاق می‌شود، ولی در فاكتوری كه به عنوان صورتحساب به مشتری داده می‌شود، به جای كلمه قلیان، یكی از نوشیدنی‌های هم قیمت با آن درج می‌شود. از این طریق صاحبان این رستوران‌ها مطمئن می‌شوند كه امكان شكایت از رستوران به دلیل ارائه سرویس قلیان وجود نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد كه دستگاه‌های مرتبط باید نظارت خود را در این زمینه گسترش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha