جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 53888
سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد: کنترل وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش می تواند مانع از دیابت نوع 2 در زنان آمریکایی بیش از 50 سال شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست اطلاعات بیش از 150000 زن را پس از یائسگی مورد بررسی قرار دادند.

بر پایه این گزارش، اطلاعات این زنان به مدت بیش از 10 سال پیگیری شد. اسپانیولیها و آسیایی ها در مقایسه با سفیدپوستان تقریباً 2 برابر بیشتر امکان ابتلا به دیابت را داشتند، شانس ابتلا در سیاهپوستان هم 2 تا 3 برابر بود.

محققان گفتند: این تفاوتها عمدتاً به دلیل عوامل تغییر پذیر سبک زندگی مثل رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی و سیگار کشیدن بود.

علاوه بر این، این محققان اعلام کردند: در صورتی که زنان در هر 4 گروه قومی و نژادی وزن مناسبی داشته باشند و از رژیم غذایی سالمی استفاده کنند و به لحاظ جسمی فعال باشند خطر ابتلا به دیابت در آنها کاهش می یابد.

مشخص شد که حفظ شاخص حجم بدن (BMI) به میزان کمتر از 25 در کاهش خطر ابتلا به دیابت مهم است.

BMI ارزیابی چربی بدن بر اساس قد و وزن است.

یکی از برجسته ترین محققان به نام دکتر یون شنگ، در یک گزارش پزشکی گفت: کار ما نشان می دهد که در صورتی که زنان قوم و نژادهای مختلف چربی زیاد و فعالیت فیزیکی کم داشته باشند بیشتر با احتمال ابتلا به دیابت رو به رو هستند.

دیابت نوع 2 که معمول تر است بدین معنا می باشد که بدن هورمون انسولین، که برای تبدیل غذا به انرژی لازم است، را تولید نمی کند یا اینکه به درستی از آن استفاده نمی کند.

در صورتی که دیابت نوع 2 درمان نشود می تواند موجب آسیب دیدگی قلب، چشمها، کلیه ها و سایر اندامها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha