جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 53889
سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین مطالعه ملی، تغذیه انحصاری با شیر مادر در کشور 1/53 درصد است که نسبت به شاخص قبلی که مربوط به سال 84 است و 23 درصد اعلام شده بود، بیش از صد درصد رشد داشته ایم و بهترین شاخص منطقه در حال حاضر هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حامد برکاتی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای ارتقای این شاخص گفت:‌ افزوده شدن مرخصی پس از زایمان از 4 ماه به 6 ماه یکی از اقدامات کلانی بود که در سال 86 صورت گرفت و بخشی از ارتقای شاخص تغذیه انحصاری با شیر مادر از 23 درصد به 1/53 درصد را مدیون این اقدام هستیم.

وی افزود:‌ با همین دید لایحه ای تنظیم شد و توسط وزیر بهداشت به هیئت دولت تقدیم شد و در جلسات کمیسیون، کلیات این طرح تصویب شد و جزییات آن در حال بررسی است. در این لایحه مطرح شده که مرخصی مادران به 9 ماه افزایش پیدا کند، ‌پاس شیردهی که تا به الان یک ساعت بود تا یک سالگی به دو ساعت افزایش پیدا کرده و مرخصی زایمان برای دو قلوها دو سال در نظر گرفته شود.

برکاتی ادامه داد: به منظور این که نقش پدران پررنگ تر باشد و مادر و کودک از حمایت وی برخوردار باشند 10 روز مرخصی کاری را نیز برای پدران در نظر گرفته است.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: در سال های پیروزی انقلاب از هر هزار کودک زیر 5 سال، 140 کودک فوت می کردند که این آمار در حال حاضر به کمتر از 20 در هزار تولد رسیده و مرگ شیرخواران از 110 به کمتر از 18 در هزار تولد زنده رسیده است.

وی بیان کرد: بیمارستان های دوستدار کودک و حمایت این بیمارستان ها،‌ وجود150 کلینیک های مشاور شیردهی در کشور و اقدامت ترویجی که در خانه های بهداشت و مراکز آموزشی از جمله اقدامات وزارت بهداشت در خصوص ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha