سلامت نیوز: متخصص تغذیه در خصوص كمبود اسید فولیك در زنان باردار گفت: كمبود اسید فولیك در زنان باردار كه در حبوباتی مثل لوبیا قرمز، لوبیا سفید، سویا و سبوس گندم وجود دارد، منجر به كم خونی در آن ها می شود.

مرتضی صفوی در گفت و گو با ایرنا افزود: اسید فولیك در ساخته شدن گلبول های قرمز خون موثر است و كمبود این ماده باعث كم خونی در مادر می شود.

وی با بیان این كه، كم خونی یكی از مشكلاتی است كه گریبانگیر بسیاری از زنان ایرانی می شود، گفت: در خون انسان سلول هایی به نام گلبول های قرمز وجود دارد كه حامل اكسیژن مورد نیاز اندام ها است، در صورتی كه تولید گلبول های قرمز در بدن كاهش یابد، فرد مبتلا به كم خونی می شود كه علائم آن ضعف، رنگ پریدگی و خستگی زودرس است.

صفوی گفت: كمبود اسید فولیك موجب كاهش تولید گلبول های قرمز شده و گلبول های تولید شده بزرگتر و كم رنگ تر از حد طبیعی می شوند.

این متخصص تغذیه با بیان این كه، اسید فولیك در ساخته شدن گلبول های قرمز و سفید مؤثر است، گفت: دریافت میزان كافی آن در درمان كم خونی و افزایش ایمنی بدن بسیار مؤثر است.

وی اضافه كرد: همچنین مصرف اسید فولیك در دوران بارداری باعث كاهش یا پیشگیری از بروز اختلالات عصبی در جنین در اوایل بارداری می شود.

وی تاكید كرد: زنان باردار برای رشد مغزی نوزاد باید مواد حاوی اسید فولیك مصرف كنند، چرا كه این ماده غذایی، ماده ای است كه باعث پیشگیری از بروز اختلالات در تكامل لوله عصبی در جنین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha