جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 53899
سلامت نیوز: عضو هیأت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با تأکید بر اینکه کیفیت داروهای ایرانی روز‌به‌روز در حال بهتر شدن است٬ گفت: به طور حتم نمی‌شود در حوزه تولید داروهای خاص٬ یک شبه ره صد ساله را پیمود. اختصاص اعتبار لازم و برنامه‌ریزی دولت می‌تواند ایران را در حوزه دارو به جایگاه واقعی خود برساند.

محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت٬ عملکرد شرکت‌های داروساز در تولید داروهای مصرفی داخل کشور را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۹۶ درصد داروهای مصرفی در داخل تولید و حدود چهار درصد از خارج وارد می‌شود.

نماینده مردم کردکوی٬ بندر گز  بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشور از لحاظ کیفیت تولید دارو پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: خوشبختانه کشور در چند سال اخیر قدم‌های بزرگی در رابطه با تولید داروهای منحصر به فرد و خاص برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت داروهای ایرانی روز‌به‌روز در حال پیشرفت و ترقی است٬ اعلام کرد: به طور حتم نمی‌شود در حوزه تولید داروهای خاص٬ یک شبه ره صد ساله را پیمود.

این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: هم‌اکنون کشور ایران در تولید بخشی از داروهای خاص و بیوتکنولوژیک با کشورهای پیشرفته غربی رقابت تنگاتنگی دارد؛ به‌گونه‌ای که در چند سال اخیر توانسته جایگاه خودش را در بازارهای منطقه‌ای پیدا کند.

نظری‌مهر با بیان اینکه به طور حتم کیفیت داروهای داخلی در قیاس با داروهای خارجی تفاوت و فاصله زیادی دارد٬ یاد‌آور شد: اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز به روز این فاصله کمتر و کیفیت محصولات ایرانی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره مشکلات و نواقص صنعت داروسازی در تولید دارو با بسته‌بندی مناسب و با کیفیت٬ افزود: این موضوع تنها با ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه داروسازی صورت می‌گیرد.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اعلام اینکه  دولت باید برای حمایت از صنعت داروسازی برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهد٬ تصریح کرد: اختصاص اعتبار لازم و برنامه‌ریزی دولت، می‌تواند ایران را در حوزه دارو به جایگاه واقعی خود برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha