سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که بیماری هپاتیت و عفونت کبدی به طور کلی خطرناکتر از بیماری ایدز برای انسان است.

هپاتیت خطرناکتر از ایدز برای انسان است
سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود هشدار داد که بیماری هپاتیت و عفونت کبدی به طور کلی خطرناکتر از بیماری ایدز برای انسان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه مصر، سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود آورده است: هپاتیت و عفونت کبدی به طور کلی خطر زیادی برای سلامت انسان دارد و در مقایسه با بیماری ایدز و تب دنگی، قربانیان زیادی می گیرد.

سازمان بهداشت جهانی افزود: میانگین مرگ و میر بیماری هپاتیتی 100 برابر بیشتر از بیماران مبتلا به ایدز یا تب دنگی است.

این سازمان در گزارش خود تاکید کرد: این ویروس ها همچنان خطر بزرگی در جهان به شمار می روند و نزدیک به 240 میلیون نفر در جهان مبتلا به هپاتیت نوع B و حدود 150 میلیون نفر مبتلا به هپاتیت نوع C هستند.

هپاتیت حاد ویروسی یک التهاب شایع کبد‌ی است که به وسیله‌ ویروس‌ های هپاتیت E ، A ،B ،C  ایجاد می‌شود.

هپاتیت A از طریق خوردن مواد آلوده مثل آب و غذای آلوده به فاضلاب انتقال می‌یابد و بی‌اشتهایی شایع‌ترین علامت آن است.

سایر علایم آن شامل تهوع، استفراغ، درد در ناحیه بالایی شکم و ادرار تیره و زرد است و بهبودی معمولاً کامل بوده و عوارض طولانی مدت به ندرت دیده می‌شود.

هپاتیتC ،B می‌توانند به‌ صورت مزمن در آمده و افراد مبتلا می‌توانند ناقل بیماری شوند. این دو نوع بیماری از طریق خون، محصولات خونی، دستگاه تناسلی و بزاق انتقال می‌یابند.

ویروس هپاتیت D برای بقا و انتقال، به ویروسB متکی است. این بیماری می‌‌تواند همزمان با هپاتیت B ایجاد شود و معمولاً به صورت مزمن در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha