سلامت نیوز : پزشكان می گویند بیماری آلزایمر در میان افرادی كه در آغاز دوره سالمندی هستند از شدت بیشتری برخوردار است اما سرعت پیشرفت این بیماری از سن 80 سالگی به بعد به میزان قابل توجهی كاهش می‌یابد.

براساس مطالعات پزشكی گوناگون اشخاص در دهه‌های 60 و 70 سالگی عمرشان در صورت ابتلا به این بیماری با سرعت بیشتری ضعف و تحلیل بافت مغز و نیز كاهش توان ذهنی را تجربه می‌كنند در حالی كه در آزمایشات جدید معلوم شد كه در بیماران 80 ساله و پیرتر از سرعت رشد آلزایمر كاسته می‌شود.مهمترین فاكتور خطرزا در بروز آلزایمر، افزایش سن است. تا رسیدن به سن 80 سالگی احتمال پیشروی این اختلال عصبی جدی و خطرناك تقریبا 50 درصد است. متخصصان دانشگاه كالیفرنیا با مطالعه روی 723 بیمار 65 تا 90 ساله دریافتند سرعت تخریب توان ذهنی و قدرت ادراكی در بیمارانی كه در ابتدای دوره سالمندی هستند به مراتب بیشتر از بیماران پیرتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار را تحلیل می‌برد. بارزترین تظاهر زوال عقل، اختلال حافظه ‌است. اختلال حافظه معمولا بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند.علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی در روزهای پی درپی، متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه‌های آن به قدری اندك و ضعیف هستند که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد. علائم بعدی به صورت بارزتری جلوه می‌کنند و آن زمانی است که بیماری پیشرفت زیادی کرده است.

یکی از شایع ترین علائم آلزایمر فراموش کردن مطالبی است که در فاصله زمانی نه چندان دور، آنها را فرا گرفته‌اید. در حالی که فراموش کردن قرار ملاقات، نام یا شماره تلفن دوستان طبیعی است، اما در افراد مبتلا به آلزایمر فراموشی بیشتر اتفاق می‌افتد و بعدها نیز با گذر زمان موارد فراموش شده را به خاطر نخواهند آورد. افراد مبتلا به آلزایمر به سختی می‌توانند وظایف خود را بدون فکر کردن به خاطر بیاورند. فراموش کردن شیوه طبخ غذا، تعمیر لوازم منزل و یا بازی‌های ساده از جمله مشکلات این افراد است.شرح این یافته در مجله پلاس وان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha