شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 53906

فراد با تجربه در مورد تغذیه می‌دانند كه استفاده از یك رژیم غذایی متعادل، شامل مقدار زیادی سبزی‌ و میوه‌های تازه، روشی بسیار عالی برای مراقبت از پوست است.

یك رژیم متفاوت پر از سبزی
سلامت نیوز : افراد با تجربه در مورد تغذیه می‌دانند كه استفاده از یك رژیم غذایی متعادل، شامل مقدار زیادی سبزی‌ و میوه‌های تازه، روشی بسیار عالی برای مراقبت از پوست است. افزودن سبزی‌های تازه به موادی كه به‌طور روزانه برای مراقبت از پوست صورت‌تان مصرف می‌كنید، می‌تواند خیلی سریع احساس صافی و نرمی به پوست داده و رطوبتی تازه به رنگ چهره ببخشد. بسیاری از زنان بومی مناطق گرمسیری سال‌هاست از آووكادوی له شده یا روغن زیتون برای طراوت بخشیدن و نرم كردن پوست صورت خود استفاده كرده‌اند اما می‌دانید تربچه و هویج هم می‌توانند روشن‌كننده پوست‌های كدر و مشكل‌دار شما باشند؟

بفرمایید هویج

هویج میزان بالایی بتاكاروتن و ویتامینA دارد و از مدت‌ها پیش برای تهیه مرطوب‌كننده های تسكین‌دهنده آفتاب سوختگی و ایجاد درخشندگی برای صورت‌های آفتاب سوخته به كار برده می‌شود. روغن‌های مفید در هویج اغلب در ماسك‌های صورت به كار گرفته می شوند و در برخی داروخانه‌ها هم این ماسك‌ها با شعار «به هویج بله بگو» موجود هستند. با تمیز كردن و پختن چند هویج تازه و مخلوط كردن آن با 4 قاشق غذاخوری عسل، می‌توانید یك ماسك با همین خاصیت درست كنید. این خمیر را به‌مدت 10دقیقه روی صورت گذاشته و سپس آن را شسته و یك كرم مرطوب‌كننده معمولی به‌صورت خود بمالید.

تنبلی كه به پوست شما شادابی می‌دهد

كدو تنبل حاوی ویتامین‌های Aو C و نیز ماده معدنی روی است. همچنین میزان بسیار زیادی آنزیم‌های نباتی دارد كه یك لایه‌بردار ملایم هستند. پس می‌توانید با استفاده از آن از پوست خشك و پوسته‌پوسته خود خداحافظی كنید! برای داشتن چهره‌ای شاداب، 2قاشق چای‌خوری كدو تنبل پوره‌شده تازه یا كنسروی را با یك‌دوم قاشق چای‌خوری عسل و یك‌چهارم قاشق چای‌خوری شیر معمولی یا شیر سویا مخلوط كنید، صورت خود را بشویید و این مخلوط را برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید پس از شست‌وشو از یك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنید.

برای عذرخواهی از پوست‌تان

استفاده از خیار و پوست آن برای بهبود وضعیت پوست در بسیاری از نقاط جهان رایج است. خیار سرشار از نرم‌كننده‌هاست و پوست‌های تشنه را به زندگی برمی‌گرداند. ماسك خیار به‌خصوص در تابستان بسیار مؤثر است، زیرا خاصیت خنك‌كنندگی دارد. اگر مدت طولانی‌ای را كنار ساحل و زیر‌آفتاب گذارانده‌اید، ماسك خیار روشی عالی برای عذرخواهی از پوست سوخته شماست. می‌توانید خیار را خردكرده و با 85 گرم شیر(كه بهتر است پرچرب باشد چون رطوبت بیشتری دارد) در مخلوط كن بریزید و مخلوط كنید. بعد آن را برای 5 دقیقه روی صورت خود بگذارید. برای آبرسانی بیشتر به پوست در زمانی كه ماسك روی صورت‌تان است یك لیوان آب نیز بنوشید. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

نوشیدنی‌ای كه باید روی پوست‌تان بگذارید

تربچه به‌طور شگفت‌انگیزی خاصیت قوی رطوبت‌دهی به پوست دارد. پیش از شروع یك هفته پركار می‌توانید یك‌نوشیدنی انرژی‌زا برای صورت خود درست كنید: آب تربچه یا تربچه رنده‌شده تازه را با زرده تخم مرغ، ماست طبیعی و خیار رنده شده مخلوط كرده و 15 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و بعد با آب گرم آن را بشویید.از این ماسك هفته‌ای یك‌بار استفاده كنید تا پوست خشك‌تان دوباره طراوت و تازگی خود را به دست آورد. برای اینكه مطمئن شوید به ماسك‌های سبزی‌ها آلرژی ندارید پیش از استفاده از آن روی صورت، برای آزمایش مقداری از آن را به مدت 20 دقیقه پشت دست خود بگذارید.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha