سازمان جهانی بهداشت (WHO) و دولت كامبوج اعلام كردند كه تب دانگ از ابتدای سال جاری میلادی (2007) تاكنون در كشور كامبوج جان 182 نفر را گرفته است كه در صورت عدم شروع اقدامات متمركز در جهت مقابله با این بیماری، این بحران همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل زا ایسنا، سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت این كشور در بیانیه‌ای مشترك اعلام كردند كه وضعیت امسال بسیار شدیدتر از سال‌های گذشته بوده است و اگر روند فعلی ادامه پیدا كند، امسال آمار بیشتری از مرگ و میرهای ناشی از شیوع این بیماری در كامبوج بر جای خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است كه در حال حاضر كنترل تولید مثل پشه مولد این بیماری و نیز ریشه‌كنی مناطق تخم‌گذاری این پشه تنها روش‌های پایدار برای جلوگیری از شیوع بیماری دانگ و تنها روش موثر در كاهش خطر ابتلا به این عفونت است.

به گفته مسوولان،‌ مقامات بهداشتی این كشور تلاش‌هایی را در زمینه مبارزه با پشه مولد این بیماری در مناطق پرخطر انجام داده‌اند، اما نتایج این تلاش‌ها چندان رضایت‌بخش نبوده است.

این مقامات مسوول می‌گویند: تغییر رفتار مردم كار دشواری است. كاركنان بهداشتی نمی‌توانند همه كارها را در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری به تنهایی انجام دهند بلكه خود روستائیان نیز باید در این تلاش‌ها سهیم باشند و كمك كنند. روستائیان باید هر 10 روز یك بار برای ریشه‌كن كردن تخم‌گذاری این پشه، صندوق‌ها و قفسه‌های خود را تمیز كنند.

پیش بینی می‌شود كه شیوع این ویروس در فصل بارندگی‌های سنگین یعنی از اواخر اوت تا ماه سپتامبر به نقطه اوج خود برسد.

گفتنی است كه تعداد آلوده شدگان به این ویروس در سال جاری تاكنون 14 هزار و 986 نفر بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha