شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 53920

سلامت نیوز : متخصصان كالج سلطنتی لندن، انستیتو ولكوم سانگر و بخش ژنتیك دانشكده پزشكی بایلور موفق به شناخت 9 ژن جدید شده‌اند كه این ژن‌ها با سلامت استخوان‌ها ارتباط دارند.

این متخصصان معتقدند كه با شناسایی ژن‌های فوق می‌توان از آنها برای مقابله با بیماری استخوانی و اسكلتی در انسان استفاده كرد.در این مطالعه مشترك متخصصان با بررسی محتوای املاح معدنی، قدرت و انعطاف پذیری استخوان‌ها سرنخ‌هایی را پیدا كردند كه عامل بروز اختلالات استخوانی نظیر پوكی استخوان یا سندرم‌های تراكم استخوانی بالا هستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پروفسور گراهام ویلیامز، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: ما در تلاش برای دستیابی به روش‌های جدید برای شناسایی ژن‌هایی هستیم كه در رشد طبیعی استخوان‌ها و اسكلت بندی بدن موثر هستند.

وی افزود: این ژن‌‌ها درك جدیدی درباره مكانیزم‌های موثر در بیماری‌های استخوانی در اختیار ما قرار می‌دهند و در نهایت منجر به شناسایی روش‌های جدید درمانی خواهند شد.بنابراین گزارش، استخوان یکی از سخت‌ترین انواع بافت پیوندی است. کاهش کلسیم،‌ استخوان را نرم می‌کند و کاتیونهایی نظیر سرب، استرانسیم و رادیم، جانشین کلسیم می‌شوند و سختی استخوان را از بین می‌برند.به گفته متخصصان، با توجه به سن، درصد مواد آلی و غیرآلی موجود در استخوانها فرق می‌کند. با افزایش سن، درصد مواد غیرآلی افزایش می‌یابد، انعطاف‌پذیری استخوانها کاهش می‌یابد و استعداد شکنندگی استخوان زیاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha