موسسه خیریه زنجیره امید با همکاری تیم داوطلب جراحی ستون فقرات در نظر دارد از تاریخ 11مرداد سال جاری تا 9 مهرماه همین سال اقدام به درمان و جراحی ۳۴ کودک مبتلا به بیماری اسکولیوز(انحراف شدید ستون فقرات) نماید و با توجه به عوارض شدیدی که این بیماری بر کودکان برجای می گذارد که گاه موجب مرگ تدریجی مبتلایان می شود لازم است هرچه سریعتر نسبت به درمان و جراحی این بیماران اقدام شود.

عکس/جلوگیری از مرگ تدریجی 34 کودک بیمار
سلامت نیوز: موسسه خیریه زنجیره امید با همکاری تیم داوطلب جراحی ستون فقرات در بیمارستان های طرف قرارداد، در نظر دارد از تاریخ 11مرداد سال جاری تا 9 مهرماه همین سال اقدام به درمان و جراحی ۳۴ کودک مبتلا به بیماری اسکولیوز(انحراف شدید ستون فقرات) نماید و با توجه به عوارض شدیدی که این بیماری بر کودکان برجای می گذارد که گاه موجب مرگ تدریجی مبتلایان می شود لازم است هرچه سریعتر نسبت به درمان و جراحی این بیماران اقدام شود.

به گزارش سلامت نیوز، بیماری اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات در کودکانی که در سن رشد قرار دارند موجب تغییر شکل بدن، ایجاد مشکلات در نشستن و ناتوانی در انجام کارهای روزمره می شود. این بیماری گاهی بسیار پیش رونده است از سوی دیگر، این انحراف شدید ستون فقرات به دلیل وارد ساختن فشار بر ریه ها منجر به کاهش ظرفیت ریه ها شده و توانایی تنفس را کاهش می دهد. برخی از این بیماران به دلیل عوارض فوق الذکر به مرگ تدریجی از دنیا می روند. با توجه به نتایج بیماری اسکولیوز و تشخیص پزشکان موسسه، این ۳۴ بیمار باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرند.



از آنجا که یکی از مهمترین اهداف موسسه خیریه زنجیریه امید فراهم نمودن بهترین خدمات درمانی برای کودکان نیازمند با کمک بهترین متخصصان ایرانی و خارجی و با استفاده از بهترین ایمپلنت ها است، از طریق اجرای این پروژه اهداف ذیل محقق خواهد شد:

1.نظارت کامل پزشکان زنجیره امید بر وضعیت کودکان پیش و پس از عمل که نتیجه درمانی بهتری را به همراه دارد.
2.طراحی برنامه های مراقبتی برای کودکان پیش و پس از عمل و تکمیل فرآیند درمان
3.اجرای این پروژه، کودکان بیمار را قادر می سازد تا با بهبودی نسبی یا کامل به عضوی سالم و عادی از جامعه تبدیل شوند.
4.درمان این کودکان نیازمند، محیطی آرام را برای خانواده های آنها فراهم می آورد.  




مراحل انجام این پروژه عبارتند از:

1.تمامی این بیماران توسط سازمان بهزیستی، UNHCR، سایر شخصیتهای حقوقی و همچنین شخصیتهای حقیقی معرفی شده اند.
2.این بیماران توسط متخصصان داوطلب ایرانی و خارجی معاینه شده و در نوبت عمل جراحی قرار دارند.
3.بیماران توسط تیم داوطلب جراحی ستون فقرات موسسه تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت. پروفسور کیوان مزدا سرپرست این تیم جراحی است.
4.تمامی ایمپلنت های (تجهیزات پزشکی)  مورد نیاز برای عمل جراحی توسط این موسسه از شرکتهای معتبر و با تخفیفات قابل توجه خریداری می شوند.
5.بیماران برای عمل جراحی ستون فقرات در بیمارستان سینا تهران بستری خواهند شد. این بیمارستان یکی از مراکز جراحی ستون فقرات در ایران بوده و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.
6.تمامی مراقبتهای بعد از عمل و درمانهای تکمیلی همچون تهیه کمربند ویژه برای استفاده بعد از عمل و مشاوره های مستمر توسط موسسه انجام می گیرد.



مدت زمان لازم برای اجرای پروژه درمان این بیماران دو ماه  از تاریخ ۱۱ مرداد الی  ۹ مهرماه سال جاری است و این بیماران در بیمارستان سینا تحت درمان قرار خواهند گرفت و با توجه به اینکه جراحان ستون فقرات این پروژه، کودکان را به صورت داوطلبانه تحت جراحی قرار می دهند، موسسه فقط هزینه بستری بیماران و همچنین هزینه خرید ایمپلنت های مورد نیاز آنها را پرداخت می نماید. متوسط هزینه درمان برای هر بیمار۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است.
هزینه های واقعی پروژه درمان 34 کودک مبتلا به اسکولیوز طبق تعرفه های جاری در جامعه  ۱۳٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بوده که با 75 درصد کاهش، هزینه تمام شده با فرانشیز زنجیره امید  به ۳٫۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال رسیده است.
لازم به ذکر است خیرین می توانند از طریق تماس با دفتر مؤسسه ( واحد جذب حامیان ) با انتخاب یک یا چند کودک، هزینه درمان آنها را تقبل کنند. بدیهی است بر اساس قوانین موسسه زنجیره امید، پرونده پزشکی بیماران و گزارشات درمانی آنها در اختیار خیرین محترم قرار خواهد گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۸۸۲۰۹۲۵۹ – ۸۸۲۰۹۲۶۰(دفتر) و یا شماره مستقیم واحد جذب حامیان ۸۸۶۴۵۸۰۰ تماس حاصل فرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرشاد ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام. خانم امیری. لطفا برای بیماری دخترم که عرض کردم( چند روز پیش که دکتر رفتیم متاسفانه گفت که دخترم اسکولیوز داره...) ما رو رهنمایی کنید. آیا در پایتخت پزشکی هست که در این زمینه قوی باشه. ما دعامون اینه که تشخیص پزشک شهرستان اشتباه باشه.