سلامت نیوز :  محققان دانشکده روانشناسی دانشگاه کینگز کالج لندن در تحقیقات پزشکی خود دریافتند که غم و اندوه شدید ناشی از حادثه‌ای دردناک یا جدایی از همسر چه بسا بر سلامت جنین در زنان باردار در دراز مدت تاثیر منفی می‌گذارد.

این محققان گفتند: رابطه‌ای قوی بین غم و اندوه مادران باردار و اختلالات عمدی که ممکن است احتمال ابتلای کودک به مشکلات سلامتی در سن چهار سالگی را افزایش دهد، وجود دارد.این تحقیقات از بیش از 150 زن قبل و بعد از زایمان صورت گرفت و از آنها درباره حوادث سخت و دشوار نظیر مرگ نزدیکان یا جدایی از همسر که بر آنها تاثیر منفی گذاشت، سوال شد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان گفتند: این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است و مادران باردار باید از حمایت بیشتر دیگران و نزدیکان هنگام قرار گرفتن در معرض فشارهای روانی یا حوادث طاقت فرسا برخوردار شوند.

محققان بعد از گذشت چهار سال از 150 زن یاد شده درباره سلامت کودکان آنها و دفعات مراجعه به پزشک برای درمان بیماری کودکان یا احتمال مراجعه به بیمارستان برای درمان کودکان خود سوال کردند. نتایج این تحقیقات نشان داد: رابطه روشنی بین فشار روانی بر مادران باردار و سلامت کودک وجود دارد به گونه‌ای که شوک روانی در آغاز دوره بارداری چه بسا با ابتلای کودک به حملات آسم یا عفونت ها در ارتباط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha