شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶

از ۱۲ هزار نفری که در تهران به بیماری ‌ام اس مبتلا هستند ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها تحت پوشش انجمن ‌ام اس ایران قرار دارند و کمک هزینه دارویی به آنها پرداخت می‌ شود.

۱۲ هزار تهرانی؛ ‌ام اس دارند
سلامت نیوز : نایب رئیس انجمن ام‌اس ایران از وجود ۱۲هزار بیمار مبتلا به ‌ام اس درتهران خبرداد.

محمدعلی صحرائیان در گفت‌و‌گو با ایلنا دراین باره گفت: ازحدود ۱۲ هزار نفری که در تهران به بیماری‌ام اس مبتلا هستند ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها تحت پوشش انجمن‌ام اس ایران قرار دارند. وی انجمن ‌ام اس ایران را یک واسطه بین بیماران و خیرین عنوان کرد و افزود: انجمن‌ام اس به این ۱۲۰۰ نفر کمک هزینه دارویی پرداخت می‌کند. نایب رئیس انجمن ام‌اس ایران افزود: تحت پوشش قرار گرفتن این ۱۲۰۰نفر در مقایسه با بسیاری از انجمن‌ها رقم بسیار خوبی است به نحوی که یک دهم از بیمارهای تهرانی را شامل می‌شود.

صحرائیان در مورد وضعیت دارویی بیماران‌ ام اس در کشور نیز گفت: طبیعی است به دلیل شرایطی که در واردات دارو درکشوروجود دارد در برخی از موارد با کاهش دارو برای بیماران‌ ام اس مواجه باشیم. وی با بیان اینکه کمبود دارویی بیماران ‌ام اس مقطعی است و بعد ازمدتی دارو تهیه می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات قابل توجه در مورد بیماران ‌ام اس، وجود داروهایی است که در چند سال اخیر وارد چرخه دارویی دنیا شده‌ اما متاسفانه هنوز به چرخه دارویی کشور وارد نشده‌اند.

نایب رئیس انجمن ام‌اس ایران یکی از مهم‌ترین دلایل این امر را قیمت دارو‌ها عنوان کرد و افزود: با تلاشهایی که وزارت بهداشت و به ویژه شخص وزیر انجام داده است در لیستی که اوایل امسال برای بیمه‌ها فرستاده شده و به عنوان داروهای تحت پوشش بیمه به تصویب رسیده سه تا از داروهای بیماران‌ام اس؛ "ناتالمی زوماب"، "فینگولیمود" و "گیلاتری‌مد استات" نیز در این لیست قرار دارند.
صحرائیان خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروسه عملیاتی شود و پوشش بیمه‌ای این دارو‌ها هرچه سریع‌تر ازسوی سازمان‌های بیمه‌گر صورت بگیرد تا بیماران بتوانند از پوشش بیمه‌ای این دارو‌ها بهره‌مند شوند زیرا این دارو‌ها قیمت بالایی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha