مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: بیماران تالاسمی همچنان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که کمبود دارو، تنها یک مورد از این مشکلات است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران با انتقاد از عدم توجه مسئولان وزارت بهداشت به مشکلات بیماران تالاسمی، به مهر گفت: وقتی دارویی که هنوز به مرحله تولید نرسیده، چرا از سوی مسئولان اعلام می شود و باعث می گردد بیماران متوقع شوند.

دکتر مینا ایزدیار افزود: مسئولان دارویی و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت باید بر اساس آمار، برنامه ریزی کنند تا بیماران در فصول مختلف دچار کمبود دارو نشوند.

وی، توزیع بهینه دارو را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس آمار مبتلایان به تالاسمی در کشور، حداقل مصرف داروی دسفرال برای این بیماران، 9 میلیون ویال در سال است که مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرده اند 5 تا 6 میلیون ویال درخواست واردات صورت گرفته و 4 میلیون ویال نیز تولید خواهیم داشت.

ایزدیار ادامه داد: متاسفانه بحث تولید داروی بیماران تالاسمی در حالی عنوان شده است که هنوز هیچ اطلاعی از آن نداریم و نمی دانیم که این دارو می تواند جایگزین مناسبی برای بیماران باشد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران افزود: داروی خوراکی "دفروزیراکس" باید به تایید کمپانی اصلی آن برسد و سپس به عنوان یک خبر که می تواند توقعات بیماران را پاسخ دهد، اعلام شود.

وی با اشاره به کمبود داروی دسفرال و تبعات آن، اظهار داشت: چنانچه بیمار تالاسمی به داروی دسفرال دسترسی نداشته باشد، با مشکلاتی همچون ابتلا به دیابت مواجه می شود که این مسئله موجب اختلال در روند درمانی بیماران می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha