سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد: ترکیب دو داروی سرطان عملکردی بهتر از مصرف یک دارو در افزایش طول عمر زنان مسن دارد.

دکتر ریتا مهتا ؛ استادیار علوم سلامت در دانشگاه کالیفرنیا گفت: داروهای- آناستروزول (آرمیدکس) و فولوسترانت (فاسلودکس) به طور انفرادی برای درمان سرطان سینه استفاده می‌شوند.محققان برای این تحقیقات حدود 700 خانم یائسه را تحت درمان آرمیدکس (Arimidex) یا هر دو دارو قرار دادند.مهتا گفت: در صورت ترکیب داروها، روند طول عمر 19 تا 20 درصد بهبود نشان می‌دهد.به عبارت دیگر افرادی که از هر دو دارو به صورت همزمان استفاده کرده بودند 6 ماه بیشتر زندگی کردند. آنها به طور متوسط 47 ماه و 7 روز (نیمی از آنها بیشتر و نیم دیگر کمتر) زندگی کردند. اما بیمارانی که فقط از یک دارو استفاده کرده بودند به طور متوسط 41 ماه و 3 روز زندگی کردند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیمارانی که از هر دو دارو استفاده می‌کردند 15 ماه و بیمارانی که فقط از یک دارو استفاده می‌کردند 13 ماه و 5 روز طول کشید تا روند بیماریشان پیشرفت کند.

41درصد زنانی که از آرمیدکس استفاده می‌کردند پس از پیشرفت بیماری از فاسلودکس (Faslodex) استفاده کردند. این موجب شد تا محققان نتیجه بگیرند که درمان همزمان می‌تواند موجب بهبود شود.در حالی که میزان سایر عوارض جدی در هر دو گروه یکسان بود اما 3 زن در گروهی که از داروهای ترکیبی استفاده می‌کردند از دنیا رفتند که این احتمالاً به نحوه درمان مرتبط بوده است.این تحقیقات 5 ساله توسط انجمن ملی سرطان آمریکا و سازمان داروسازی آسترازنکا که تولید کننده این دو دارو است، حمایت می‌شدند.تمام این زنان رسپتور هورمون- سرطان سینه داشتند که موجب افزایش استروژن می‌شد. 50 درصد تمام موارد سرطان سینه به این دلیل به وجود می‌آیند.

آرمیدکس که به صورت خوراکی مصرف می‌شود موجب کاهش میزان استروژن بدن می‌شود اسلودکس که یک داروی تزریقی است مانع از فعالیت استروژن روی سلولهای سرطانی می‌شود.محققان می‌گویند ترکیب فاسلودکس با آرمیدکس حدود 700 دلار در ماه هزینه دارد اما از آنجا که این داروها توسط FDA تایید شده‌اند، بیمه می‌تواند کمک کننده باشد.میزان فاسلودکس مورد استفاده در این آزمایش کمتر از میزان استاندارد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha