سلامت نیوز : محققان گفتند: تغییرات در شرایط واکسیناسیون ممکن است جلوی شیوع سیاه سرفه را در آمریکا و استرالیا بگیرد.

بر پایه این گزارش، در سال 1991 مخلوطی از دیفتری و واکسن کزاز برای کاهش اثرات جانبی سیاه سرفه به عنوان واکسن ساخته شد.رهبر محققان، استاد "استیفن لامبرت" در موسسه تحقیقات دارویی کودکان "کویینزلند" وابسته به دانشگاه کویینزلند در "بریزبن" گفت: یافته های ما این واقعیت را که واکسیناسیون بهترین راه جلوگیری از سیاه سرفه است را رد نمی‌کند.وی افزود: کودکانی که با وجود واکسینه شدن، به سیاه سرفه مبتلا می‌شوند علائم خفیفی دارند. کاهش دوره بیماری و سرایت کمتر به دیگران مزیت واکسینه شده هاست.مرکز کنترل و جلوگیری بیماری های آمریکا اعلام کرد: بیشتر از دو مورد سیاه سرفه نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و 9 کودک نیز بر اثر این بیماری کشته شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیاه سرفه بیماری باکتریال است که به علت حملات شدید سرفه می‌تواند به کبودی منجر شود.پیش از رواج واکسیناسیون بیش از 93 درصد موارد بیماری در کودکان زیر ده سال اتفاق می‌افتاد. انتقال بیماری از طریق ذرات تنفسی است. این بیماری می‌تواند منجر به مرگ بیمار گردد.دکتر "آن شواچت" مدیر مرکز بین المللی ایمن سازی و بیماری های تنفسی اخیرا گفت: ما ممکن است در سال جاری تعداد زیادی سیاه سرفه داشته باشیم.برای مطالعه تیم تحقیقاتی دکتر لامبرت داده هایی را روی ۵۸هزار کودک متولد 1998 که بیش از 40 هزار نفر آنها سه دوز واکسن سیاه سرفه را دریافت کرده بودند را جمع آوری کردند.محققان دریافتند کودکانی که "دی تی ای پی" (DTaP) دریافت کردند درجات بالاتری از پیشگیری سیاه سرفه را نسبت به کسانی که "دی تی دبلیو پی " (DTwP)  را دریافت کردند، دارند.

آنهایی که واکسن مخلوط را تزریق کرده‌اند نیز پیشگیری بالاتری از تمام گروهها انجام داده‌اند.لامبرت دراین باره گفت: محققان ما برای توضیح اینکه چرا اخیراً حیات درباره سیاه سرفه را در استرالیا و آمریکا می بینیم و چرا درجه آن در بعضی گروههای سنی بیشتر است به راههایی دست یافته‌اند.لامبرت افزود: ما ممکن است بعضی از واکسنهای تمام سلولی که برای پیشگیری بهتر هستند با موارد کمتری از عوارض جانبی نسبت به واکسنهای بدون سلول را پیشنهاد کنیم.دکتر "توماس کلارک" پزشک اپیدمیولوژی گفت: واکسنهای بدون سلول برای سرطانهای خاص  معرفی شدند. چیزی که ما الان می‌دانیم این است که واکسنهای تمام سلولی بهتر از بدون سلولها هستند.کلارک از همه حتی بزرگسالان می‌خواهد که خود را واکسینه کنند زیرا بهترین راه مقابله با بیماریهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha