مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی، خواستار تامین اعتبار هزینه بیمه انفرادی دیابتی ها از محل افزایش قیمت نوشابه های قندی شد.

دکتر امید شکوری با اشاره به مصوب شدن 55 میلیارد تومان یارانه از محل افزایش قیمت نوشابه های قندی تولید داخل و خارجی، به خبرنگار مهر گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی که خود پیشنهاد دهنده این طرح و پیگیر تصویب آن در مجلس بود، می خواهد که از محل این اعتبار، هزینه های بیمه انفرادی دیابتی ها تامین شود.

وی از ارائه این پیشنهاد به وزیر بهداشت و موافقت معاون سلامت این وزارتخانه با این طرح خبر داد و افزود: این پیشنهاد به مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیز ارائه شده و منتظر تصمیم گیری آنها هستیم.

شکوری همچنین به موافق بودن رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اجرای چنین طرحی اشاره کرد و گفت: آنچه مشخص است، اینکه هزینه بیمه انفرادی هر بیمار دیابتی حدود 90 هزار تومان برآورد می شود، برخی از این بیماران توان پرداخت این هزینه ها را ندارند و تامین هزینه از محل یارانه مصوب افزایش قیمت نوشابه ها، بهترین امکان است که می تواند فراهم شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی، تعدا متقاضیان بیمه انفرادی را حدود 200 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اختصاص 55 میلیارد تومان یارانه مصوب به این انجمن، از محل افزایش 10 درصدی قیمت نوشابه های قندی تولید داخل و 15 درصد نوشابه های قندی وارداتی، تامین خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha