یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 53990

به طور كلی مصرف سبزیجات بیشتر خطر ابتلا به بیماری‌ها را كاهش می‌دهد چون از رشد غیرعادی سلول‌های بدن جلوگیری می‌كند و این امر در مورد سرطان نیز صدق می‌كند.

سبزیجات، ژن‌های سرطانی را نابود می‌كنند
سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی در انستیتو لینوس پائولینگ در آزمایشات جدیدی مشخص كردند كه چگونه مصرف سبزیجات سبزرنگ فاكتوری موثر برای مقابله با بیماری‌ها است.مطالعات مختلف همواره نشان داده است كه این نوع سبزیجات مانند كلم بروكلی،‌ گل كلم و كاهو حاوی مواد مغذی ضدسرطانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در مطالعه جدید متخصصان دریافتند یك ماده كلیدی در كلم بروكلی وجود دارد با عنوان سولفورافان كه به سركوب كردن فرایند تكثیر و رشد سرطان سینه به ویژه از طریق انجام مكانیزمی موسوم به «متیلیشن دی ان آ»، كمك می‌كند.دكتر امیلی هو استادیار این انستیتو می‌گوید: مكانیزم مزبور در واقع ژن‌های موثر در بروز سرطان را خاموش می‌كند و در كنترل دریافت‌های مولكول‌ وراثتی دی ان آ بعنوان بخشی از ارتباطات ژنتیكی‌اش با سلول‌ها نقش دارد.

دكتر هو تصریح كرد: به طور كلی مصرف سبزیجات بیشتر خطر ابتلا به بیماری‌ها را كاهش می‌دهد چون از رشد غیرعادی سلول‌های بدن جلوگیری می‌كند و این امر در مورد سرطان نیز صدق می‌كند.شرح این مطالعات در مجله تخصصی كلینیكال اپی‌ژنتیك به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha