زوجی در نوادای آمریكا آنچنان سرگرم اینترنت و بازی‌های كامپیوتری بوده‌اند كه دو كودك آن‌ها دچار گرسنگی مداوم و شدید و‌ مشكلاتی دیگر شده‌اند و به همین دلیل به علت آزار و اذیت كودكان مجرم شناخته شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، به گفته مقامات پسر 22 ماهه و دختر 11 ماهه مایكل و یانا استرا ماه گذشته در حالی كه به علت سوء تغذیه شدید مشرف به مرگ بودند توسط مددكاران اجتماعی به بیمارستان منتقل شدند. «كلی آن ویوریا» دادستان مربوطه اعلام كرد كه حال هر دو كودك خوب بوده و وزن آن‌ها در حال افزایش است.
مایكل 25 ساله و یانا 23 ساله روز جمعه به علت آزار و اذیت كودكان مجرم شناخته شده و هر كدام تا حداكثر به 12 سال زندان محكوم خواهند شد.
ویوریا گفت كه این زوج آنقدر محو در بازی‌های رایانه‌ای بوده‌اند كه به طور مناسبی به مراقبت از كودكانشان نپرداخته‌اند. آن‌ها غذا داشته‌اند اما چون مشغول بازی بوده‌اند ترجیح داده‌اند كه به آن‌ها غذا ندهند.
پلیس گفت: مقامات بیمارستان به علت این‌كه موهای دختر آلوده به ادرار گربه و بسیار كثیف بوده مجبور به تراشیدن آن شده‌اند. این دختر 4 كیلوگرمی دچار عفونت دهانی، پوستی خشك و كمبود شدید آب بدن است.
برادر او نیز دچار سوء تغذیه و عفونت دستگاه تناسلی است. رشد نكردن عضلات وی باعث شده كه كودك نتواند راه برود.
به گفته مقامات هیچ كدام از این 2 زوج كار دائم نداشته‌اند و تنها مایكل ارثی 50 هزار دلاری را دریافت كرده است كه آن را برای خرید تجهیزات كامپیوتری و یك تلویزیون بزرگ پلاسما خرج كرده است.
در حالی كه آزار و اذیت كودكان به خاطر اعتیاد به مواد مخدر رایج است اما این كار در نتیجه اعتیاد به بازی‌های ویدیویی بسیار نادر است.
ماه گذشته كارشناسان انجمن پزشكی آمریكا طرح احتساب اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان یك اختلال روانی رد كردند و گفتند كه این بحث باید مورد مطالعه بیش‌تری قرار بگیرد. عده‌ای معتقدند كه این مشكل نیز مانند اعتیاد به الكل است و عده‌ای دیگر اعلام كرده‌اند كه شواهد متقنی وجود دارد كه اعتیاد به بازیهای رایانه‌ای یك بیماری روانی است.
حامیان حقوق كودك هم عنوان كرده‌اند كه این مورد نیز با پیشرفت تكنولوژی به زنجیره عوامل آزار كودكان اضافه شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha