سلامت نیوز : مصرف روزانه کافئین در کنترل حرکات بیماران مبتلا به پارکینسون موثر است.تحقیقات پیشین نشان داده است افرادی که کافئین مصرف می‌کنند در معرض خطر پایینی از ابتلا به پارکینسون قرار دارند، اما نتایج این مطالعه حاکی از آن است که کافئین می‌تواند علائم بیمارگونه حرکتی بیماران مبتلا به پارکینسون را اصلاح کند.

در این تحقیق، محققان به 61 نفر از بیماران مبتلا به پارکینسون که علائم بی‌خوابی و حرکتی مربوطه را از خود نشان می‌دادند، به مدت شش هفته هم قرص‌های دارونما و هم قرص‌های 100 و 200 میلی گرمی کافئین که هر کدام به ترتیب معادل دو و چهار فنجان کافئین در روز محسوب می‌شد، دادند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پس از گذشت شش هفته، محققان متوجه شدند افرادی که مکمل‌های کافئین مصرف می‌کردند، پنج امتیاز مثبت در سنجش شدت پارکینسون در بهبود علایم خود نشان دادند. به گفته محققان اگرچه این مقدار اندک است، اما از این حیث قابل توجه است که با به دست آوری این پنج امتیاز مثبت، می‌توان زمان تشخیص ابتلا به این بیماری را شش ماه به تاخیر انداخت.

علاوه بر این نتایج، مصرف کافئین باعث بهبود مشهودی در سرعت حرکات و سفتی عضلات افراد مبتلا شد. بر اساس این پژوهش، بهبودی در خواب روزانه و تغییر کیفیت زندگی و افسردگی افراد مورد آزمایش مشاهده نشد.دکتر «مایکل شوارتسشیلد» از نویسنگان این پژوهش در این رابطه چنین می‌گوید که به نظر می‌رسد کافئین باعث مسدود کردن یک سیگنال مختل شده مغزی در بیماری پارکینسون می‌شود.وی با تاکید بر یافته‌های این بررسی تصریح می‌كند که نباید مصرف کافئین را به عنوان درمان برای بیماری پارکینسون به کار برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha