سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: تغییر نوع سردرد در دوران بارداری با سردردهای قبلی و تغییر محل آن یک علامت هشدار دهنده است که باید به پزشک مراجعه شود.

دکتر باغبانیان متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با ایسنا ، گفت: مسمومیت دوران بارداری بعد از هفته بیستم بارداری ایجاد می‌شود که علایم آن فشار خون بالا، دفع پروتئین، سردردهای ضربان دارو، ترس از نور و تاری دید همراه است. اگر خانم بارداری به خصوص بعد از هفته بیستم و برای اولین بار دچار سردرد شود باید مراقب مسمومیت بارداری باشد و بقیه علایم باید توسط پزشک چک شود.وی افزود: ترومبوز وریدهای مغزی در دوران بارداری و در یک ماه بعد از زایمان ممکن است به صورت لخته در مغز ایجاد شود. اگر خانم بارداری سردرد خاصی و به فرم افزایش داخل مغز داشت که در حالت دراز کشیدن و نشستن شدت آن افزایش یافت و با تاری دید و حالت تهوع همراه بود باید تحت بررسی پزشک قرار گیرد.

باغبانیان تصریح کرد: برخی از تومورهای مغزی گیرنده‌های استروژن دارند یعنی ممکن است تحت تاثیر استروژن بزرگ شوند که این در دوران بارداری ممکن است بروز کند. معیارهای خاصی در تشخیص سردردهای دوران بارداری وجود دارد و اگر خانم بارداری دچار سردردی شود که با سردردهای قبلی وی فرق و محل درد آن نیز متفاوت باشد باید حتما به پزشک مراجعه کند.این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: برخلاف تصورعموم انجام سی تی اسکن در دوران بارداری برای تشخیص علت سردرد در مواقع ضروری با رعایت تمهیدات خاص قابل انجام است. انجام MRI در سه ماهه اول و دوم و سوم بدون تزریق قابل انجام است ولی برای انجام آن باید یک دلیل قطعی داشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha