20 درصد مردم جامعه به نوعی از یک نابسامانی‌ روانی خفیف تا شدید رنج می‌برند. 2 درصد آنها به روان‌پریشی یعنی قطع ارتباط با واقعیت مبتلا هستند و متأسفانه مراجعه دیر هنگام آنها به روانپزشک موجب مزمن شدن بیماری آنها می‌شود.

2 درصد افراد جامعه دچار روانپریشی هستند

سلامت نیوز : فرید فدایی در گفت‌وگو با فارس، در توضیح مشکلات و بیماری‌های اعصاب و روان در کشور اظهار داشت: بر اساس آمارها تقریباً نزدیک به 20 درصد مردم جامعه به نوعی از نابسامانی‌های روانی رنج می‌برند.

وی افزود: اکثر این نابسامانی‌های روانی جنبه خفیف دارد که به صورت حالت‌های افسردگی خود را نشان می‌دهد. البته برخی نیز نابسامانی‌های روانی متوسط دارند و در نهایت افسردگی‌های شدید مانند بیماری‌های روان‌تنی نیز وجود دارد.عضو هیئت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: نزدیک به 2 درصد مردم جامعه نیز مبتلا به روان‌پریشی هستند، یعنی قطع ارتباط با واقعیت که از نشانه‌های آن شامل وجود توهم و هذیان است که این بیماران دست کم در دوره‌ای از بیماری خود احتیاج به بستری در بیمارستان نیز پیدا می‌کنند.فدایی خاطرنشان کرد: مشاهده شده است که اگر این بیماران هر چه سریعتر شناخته شوند و تحت درمان قرار گیرند امکان بهبود کامل بسیار است ولی متاسفانه ما می‌بینیم که خانواده‌ها بیمار را حداقل بعد از 2 سال از شروع بیماری برای درمان می‌آورند و این باعث می‌شود که تعدادی از بیماران از درمان مناسب محروم شوند و بیماری به سمت مزمن شدن پیش رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha