سلامت نیوز : مدیرعامل بیمارستان میلاد تخصصی و فوق تخصصی گفت: روزانه ۱۵ هزار نفر به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار نفر در روز پذیرش می‌شوند.

محمود رضا فیاض نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمارستان میلاد در نشست خبری امروز خود گفت: از این تعداد هفت هزار، پنچ هزار و ۵۰۰ نفر به درمانگاه‌ها و اروژانس مراجعه می‌کنند و ۱۵۰۰ نفر در پاراکلینیک‌ها پذیرش می‌شوند. وی با بیان اینکه روزانه ۲۰ هزارتماس تلفنی به بیمارستان میلاد گرفته می‌شود، افزود: بیشتر این تماس‌ها برای درخواست نوبت دهی است که همه این‌ها نشان از حجم بسیار سنگین خدمات دهی در بیمارستان میلاد دارد. مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد افزود: ۶۰ اپراتور پاسخگوی ۲۰ هزار تماس تلفنی است که با بیمارستان میلاد در روز گرفته می‌شود که باتوجه به میزان تماس‌ها، این تعداد کم است. فیاض در پاسخ به این سوال که نسبت پرستار به تخت در بیمارستان میلاد به چه میزانی است، افزود: این رقم کمتر از استاندارد وزارت بهداشت است اما این کمبود با کار بیشتر همکاران جبران شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی با تاکید براینکه در بیمارستان میلاد باکمبود پرستار روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: کمبود پرستار در بیمارستان میلاد موجب ارائه خدمات کمتر به بیماران نشده، بلکه حجم کاری همکاران نیز بیشتر شده است. مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد تصریح کرد: حتی از آزمون استخدام صندوق تامین اجتماعی که در سال جاری صورت گرفت هیچ گونه سهمیه‌ای برای تکمیل نیروی پرستاری یا حتی استخدام نیروهای فعلی ما صورت نگرفت. وی از ابراز نگرانی مسئولان بیمارستان میلاد در زمان برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی یاد کرد و افزود: هر زمانی که آزمون استخدامی برگزار می‌شود این نگرانی به وجود می‌آید که تعدادی از پرسنل مجرب خانواده خود را از دست بدهیم یا حجم کاری آن‌ها در بیمارستان میلاد کمتر بشود.

فیاض با اشاره به وجود ۸۰۰ پرستار و ۱۶۰۰ کادر پرستاری در بیمارستان میلاد، افزود: بیمارستان میلاد به دلیل شرکتی بودن و اینکه دولتی نیست نمی‌تواند پرسنل خود را به استخدام در آورد اما راهکارهایی را دنبال می‌کنیم که منجر به حضور طولانی مدت پرسنل در این بیمارستان شود. مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد ادامه داد: با وجود اینکه اکثر قرارداد‌ها با پرسنل یک ساله است اما ما به دنبال بستن قراردادهای طولانی مدت با آن‌ها هستیم. وی خاطرنشان كرد: کمبود تخت در بخش آی سی یو یکی از مشکلات بزرگ در تمام بیمارستان‌ها ازجمله بیمارستان میلاد است. فیاض در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تعریف شدن سیستم ارجاع در بیمارستان میلاد گفت: تازمانی که سیستم ارجاع به طور کامل در بیمارستان میلاد تعریف نشود بخصوص در بخش درمانگاه‌ها و مراجعات سرپایی دچار مشکل هستیم از همین رو تمهیداتی برای آن در حال انجام است.

وی همچنین در مورد نحوه برخورد بیمارستان میلاد با پدیده زیرمیزی، تصریح کرد: با پدیده زیرمیزی به شدت مخالفیم و هر جا که با این پدیده روبه رو شدیم تا حد لغو قرارداد نیز پیش رفته‌ایم. مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد پدیده زیرمیزی را خط قرمز بیمارستان میلاد عنوان کرد و افزود: اگر چه ممکن است بر این عقیده باشیم که تعرفه‌های خدمات درمانی پایین است اما هر فردی که با این شرایط قرارداد می‌بندد دیگر هیچ توجیهی را دراین زمینه نمی‌پذیریم. وی خاطرنشان کرد: به هرفردی هم که چنین پیشنهادی شود به ما اعلام و بلافاصله رسیدگی و برخورد می‌کنیم. فیاض با اشاره به ارائه خدمات درمانی و پزشکی به صورت شبانه روزی در بیمارستان میلاد، افزود: با توجه به اینکه در اکثر بیمارستان‌ها از بعد از ظهر به این طرف برخی بخش‌ها تعطیل و خدمات درمانی به صورت محدود ارائه می‌شود اما در بیمارستان میلاد تا پاسی از شب خدمات ارائه می‌شود از همین رو نوسازی و بهینه سازی تجهیزات پزشکی از برنامه‌های این بیمارستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha