دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 54071
سلامت نیوز : رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت كم تحركی را عامل بروز 21 درصد از بیماری‌های قلبی دانست و از تدوین سند ملی فعالیت بدنی ایرانیان خبر داد.

دكتر طاهره سماوات در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: سند مربوط به توسعه فعالیت بدنی برای جمعیت كشور تدوین شده و اكنون باید تاكتیك‌های مربوط به این سند با كمك دیگر سازمان‌های مرتبط نوشته شود. از آنجا كه این سند همپوشانی‌هایی با سازمان ورزش دارد، به منظور اجرا در كشور این همپوشانی‌ها باید برطرف شود.وی با هشدار نسبت به عوارض كم تحركی برای سلامتی افراد، ادامه داد: كم تحركی عامل خطر بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان و دیابت است. كم تحركی در بیماری‌های قلبی - عروقی نقش بسیار مهمی دارد به طوری كه 21 درصد از بیماری‌های قلبی منحصرا به كم تحركی منتسب می‌شود.

سماوات افزود: كم تحركی موجب چاقی می‌شود و چاقی نیز زمینه ساز ریسك فاكتورهای دیگری مانند فشار خون بالا و دیابت است.رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با بیان این كه بیش از 50 درصد مردم كشور كم تحركند، ادامه داد: بر این اساس لازم است اقدام اساسی در این جهت انجام شود. جدا از فعالیت‌های ورزشی كه ممكن است عده‌ای انجام دهند باید فعالیت بدنی افراد جامعه افزایش یابد. افزایش فعالیت بدنی می‌تواند با انجام تحركات ساده در منازل آغاز شده و در ادامه حركات نرمشی، ورزشی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سایر ورزش‌ها را نیز سبب شود.سماوات با بیان این كه اطلاعات كم تحركی در شهرها و روستاها جمع‌آوری شده است، تاكید كرد: افزایش فعالیت بدنی باید به صورت فرهنگ نهادینه شود و بخشی از زندگی روزمره مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha