سلامت نیوز : پژوهش دانشمندان دانشگاه استرثکلاید بریتانیا حاکی از آن است کودکانی که به دو زبان صحبت می‌کنند در مهارت‌های حل مشکل و افکار خلاقانه بهتر از سایر کودکان عمل می‌کنند.

تحقیق انجام شده بر روی 121 نفر از دانش‌آموزان اسکاتلندی و ساردینی که 62 نفر از آن‌ها دوزبانه بودند و به ایتالیایی و انگلیسی صحبت می‌کردند و از بین آن‌ها نیز نیمی به زبان‌های اسکاتلندی و ساردینی (جزیره‌ای در غرب ایتالیا) صحبت می‌کردند، حاکی از آن است که این دانش‌آموزان نسبت به سایرین به طور قابل توجهی در انجام تکالیف خود موفق‌تر عمل کردند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این تفاوت در نحوه عملکرد بین دانش‌آموزان به هوشیاری مغزی مورد نیاز برای تغییر دادن همزمان زبان‌ها مرتبط است که این امر باعث می‌شود تا مهارت‌های مفید مورد نیاز در سایر اعمال فکری نیز پرورش یابد.

به گفته دکتر "لاچلن" سرپرست این پژوهش، یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که دو زبانه بودن کودکان منافع قابل اثباتی را نه تنها در مهارت زبانی آنان بلکه در علم محاسبات، حل مشکلات و افکار خلاقانه برای آنان به دنبال دارد.طی این پژوهش، محققان متوجه شدند که کودکان دوزبانه استعداد "دقت انتخابی" دارند. دقت انتخابی به این معنا است که شخص توانایی تشخیص و تمرکز بر اطلاعات مهم را دارد و در عین حال می‌تواند از مطالبی که مهم نیستند، صرف نظر کند.دکتر لانچن در ادامه عنوان داشته است که اگرچه در حال حاضر دو زبانه بودن به عنوان عاملی بسیار مفید برای کودکان به شمار می‌رود، اما دیدگاهی متضاد همچنان به قوت خود باقی است. دو زبانه بودن می‌تواند از نظر بالقوه برای کودکان زیانبار و گیج کننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha