دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 54093

محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که یوگا حتی اگر مدتی طولانی بعد از سکته مغزی شروع شود می‌تواند تعادل این افراد را بهبود ببخشد.

یوگا درمان سکته مغزی
سلامت نیوز : اگر شما هم در خانواده خود کسی را دارید که قبلاً سکته مغزی داشته است و الان تعادل خوبی ندارد به این خبر توجه کنید. محققان دانشگاهی ایندیانا پولیس به تازگی اعلام کرده‌اند که یوگا حتی اگر مدتی طولانی بعد از سکته مغزی شروع شود می‌تواند تعادل این افراد را بهبود ببخشد.

نتایج این بررسی که در مجله استروک سکته مغزی منتشر شده نشان داده که این افراد با تمرینات یوگا در واقع هم بدن و هم مغز خود را تغییر داده اند. بعضی از شرکت کنندگان فکر می‌کردند که یوگا تنها برای دختران است و مردان نباید از این حرکات انجام دهند اما با ادامه تمرینات متوجه شدند که این تمرینات توانسته تعادل آنها را در حرکات بهبود ببخشد و به همین علت خواهان تمرینات بیشتری بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ این تمرینات توانسته بود اعتماد به نفس این افراد را بالا برده و ترس آنها از سقوط و افتادن را کمتر کند. تحقیقات نشان داده که حدود سه چهارم از کسانی که سکته مغزی می‌کنند از سقوط هم در عذابند. چون این‌گونه افتادن‌ها می‌تواند استخوان‌های فرد را هم بشکند و حتی کشنده باشد.متخصصان متوجه شده‌اند که سکته مغزی علاوه بر صدمات بدنی می‌تواند موجب افسردگی هم بشود. به همین علت شرکت در ورزشهای پیش رونده مانند یوگا و پیلاتس و تای چی می‌تواند در این افراد کیفیت زندگی را بهبود ببخشد. چون این کلاسها موجب ایجاد ارتباطات اجتماعی در افراد شده و فراتر از یک ورزش تنها عمل می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha