رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: روزانه پنج مورد عمل جراحی قلب باز توسط جراحان قلب در این بیمارستان با موفقیت انجام می‌شود.

دكتر سعید عبدالحسینی  به ایرنا گفت: این بیمارستان قادر است روزانه بیماران بیشتری را تحت عمل جراحی قلب قرار دهد اما توجه بر كیفیت عمل موفقیت‌آمیز متمركز است.

وی بیان كرد: بیماران بعد از عمل جراحی قلب باز در بخش مراقبتهای ویژه "آی سی یو" كه دارای هشت تخت درمان است تا زمان بهبودی بستری می‌شوند.

او گفت: بیمارستان فوق تخصصی رضوی آمادگی دارد جراحان قلب بیشتری را جذب كند.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار در ایران دستگاه آندوسونوگرافی بیمارستان رضوی مشهد جهت تشخیص انواع بیماریها، بهار امسال بهره‌برداری شد.

او ادامه داد: از این دستگاه برای تشخیص تومورها و سرطانها و آبسه‌های دستگاه گوارش، ضایعات جداری، مجاری صفراوی، پانكراس و همچنین سیستمهای داخلی استفاده می‌شود.

وی افزود: ویژگی این دستگاه آن است كه شاید با سیستم اندوسكوپی، سونوگرافی و سی‌تی‌اسكن نتوان بیماری را به خوبی تشخیص داد اما با این دستگاه می‌توان با ضریب اطمینان بالاتری بیماری فرد را تشخیص داد.

او همچنین گفت: اول خرداد ماه سالجاری مجهزترین مركز پزشكی هسته‌ای شمال شرق كشور در بیمارستان رضوی افتتاح شد.

وی افزود: مركز پزشكی هسته‌ای دارای دو بخش تشخیص و درمان است كه با اعتبار ‪ ۲۰‬میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: استفاده از پزشكی هسته‌ای در تشخیص بیماریها از طریق مواد رادیوایزوتوپ هم‌اینك در تشخیص دقیق سرطانهای تیروئید، اسكن قلب، ریه و دیگر بیماریها كاربرد دارد.

وی افزود: كاربرد درمانی پزشكی هسته‌ای در معالجه سرطانهای مختلف از طریق استفاده از مواد رادیواكتیو است.

دكتر عبدالحسینی بیان كرد: بخش پزشكی هسته‌ای این بیمارستان مجهز به اتاقهای ایزوله است بطوری كه مواد رادیواكتیو به بیرون نفوذ نمی‌كند و بیمار به مدت چند روز در اتاق ویژه تحت درمان قرار گرفته و از نظر تبعاتی كه مواد رادیواكتیو بر اطرافیان دارد، ایمن است.

وی افزود: بخشهای شنوایی‌شناسی و كلینیك چكاپ و پایش سلامت نیز برای نخستین بار در خراسان رضوی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: با استفاده از جدیدترین امكانات تشخیصی و به‌عنوان تنها كلینیك مدرن چكاپ كشور، بخش كلینیك و پایش سلامت این بیمارستان در چهار بخش مختلف فعال شده است.

دكتر عبدالحسینی افزود: بررسی كامل سیستم قلبی عروقی، دستگاه گوارش كبد و مجاری صفراوی، كلیه، مجاری ادراری و پروستات، زنان، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز، نخاع و اعصاب و اورتوپدی به همراه آزمایشات كامل خون از جمله خدمات بخش كلینیك چكاپ این بیمارستان است.

بیمارستان فوق تخصصی ‪ ۳۲۰‬تختخوابی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی بهمن ماه سال ‪ ۱۳۸۴‬به عنوان مجهزترین بیمارستان خاورمیانه افتتاح شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ‪ ۴۰‬هكتار دارای ‪ ۵۶‬هزار مترمربع زیربنا در پنج طبقه است.

بیمارستان دارای بخشهای فوق تخصصی قلب و عروق، مغز و اعصاب، زنان، اورتوپدی، چشم پزشكی، ستون فقرات، ترمیم فك و صورت، آنژیوگرافی، جراحی لاپاراسكوپی، چكاپ و كلینك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha