سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت:‌ حدود 670 پزشك در مراكز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران برای برنامه پزشك خانواده ثبت‌نام كرده‌اند كه امیدواریم مراحل كاری آنان به پیش برود.دكتر محمدباقر لاریجانی در مراسم تقدیر از خبرنگاران كه امروز در ساختمان مركزی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار كرد: ارتقای كیفیت خدمات از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران است.وی با اشاره به برنامه حاكمیت بالینی، گفت: در حال پیگیری برنامه حاكمیت بالینی هستیم و با 10 درصد از بیمارانی كه از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران مرخص می‌شوند، تماس تلفنی گرفته‌ایم و از 15 هزار بیمار نظرخواهی كرده‌ایم كه 80 درصد از آنها از كیفیت خدمات ارائه شده در مراكز درمانی این دانشگاه، ابراز رضایت كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ لاریجانی در ادامه گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، مردم بیشتر اطلاعات خود را درباره بیماری دیابت از رسانه‌ها می‌گیرند. خبرنگاران در تیم سلامت نقش مهمی را بر عهده دارند. به عنوان نمونه هنگام اپیدمی‌ بیماری‌ها در سطح كشور، رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به مردم و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری در كشور بر عهده دارند.وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران، اظهار كرد: بازنگری آموزش پزشكی به طور جدی پیگیری می‌شود. دانشجویان جدیدی كه 70 درصد سهم اول كنكور را داشتند، دانشگاه علوم پزشكی تهران را انتخاب كردند و امیدواریم بتوانیم آموزش‌های مدرن‌تری به آنان ارائه دهیم و در سال جاری تدریس رشته طب سالمندی را در دانشگاه علوم پزشكی تهران آغاز می‌كنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران با رشدی كه داشته رتبه 650 را به دست آورده كه پس از دانشگاه تهران، ‌دومین دانشگاه محسوب می‌شود. این در حالی است كه رتبه دانشگاهی كه در جایگاه بعدی قرار دارد، بالای هزار و 400 است.لاریجانی افزود: در شرایط فعلی 53 مجله علمی را منتشر می‌كنیم كه 32 مجله به زبان انگلیسی و 21 مجله به زبان فارسی انتشار می‌یابد. در سال 2011 دانشگاه علوم پزشكی تهران یكی از 20 ناشر برتر دنیا بوده است و امیدواریم تعداد نشریات دانشگاه علوم پزشكی تهران در سال جدید به حدود 70 نشریه علمی برسد.وی درباره تاسیس شركت‌های دانش بنیان اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشكی تهران با تاسیس 25 شركت دانش بنیان موافقت اصولی كرده است و امیدواریم در سال جاری موافقت اصولی تاسیس 500 شركت دانش بنیان را صادر كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha