سلامت نیوز :رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده به خبرنگاران گفت: نگذارید برنامه پزشك خانواده به عنوان یك اقدام بزرگ و ارزشمند توسط برخی مغرضان پایمال و بی‌ارزش جلوه داده شود.دكتر محمد شریعتی در آستانه روز خبرنگار در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام شده برای فرهنگ‌سازی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، گفت: در این زمینه كتاب رابطین سلامت به زودی در اختیار افراد مربوطه قرار می‌گیرد. در حال حاضر حدود 140 هزار رابط سلامت در كشور فعالند كه این كتاب به منظور ارائه آموزش‌های لازم به مردم در اختیار رابطین سلامت قرار می‌گیرد. همچنین انتشار كتاب‌هایی برای عموم جامعه، كاركنان وزارت بهداشت و همچنین تیزرهای تبلیغاتی در زمینه برنامه پزشك خانواده را در دستور كار داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی با ابراز نارضایتی از آنچه كه "ارائه اطلاعات غلط درباره برنامه پزشك خانواده از سوی عده‌ای قلیل" عنوان كرد، گفت: اجرای برنامه پزشك خانواده آرزوی هر كشوری است. یكی از شعارهای احزاب در انتخابات‌ مختلف مربوط به حوزه سلامت و از جمله برنامه پزشك خانواده است. با اجرای برنامه پزشك خانواده، اتفاقات بسیار خوشایندی رخ خواهد داد. به دنبال اجرای این برنامه 30 هزار ماما یا پرستار به كار گرفته می‌شوند. برنامه پزشك خانواده 120 برنامه سلامت كشور را اجرایی می‌كند.رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده گفت: تجویز دارو نیز با اجرای برنامه پزشك خانواده منطقی خواهد شد چرا كه 40 درصد درآمد پزشك بر اساس ارزشیابی‌ها خواهد بود. در برنامه پزشك خانواده،‌ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته شده است به طوری كه پرداخت‌ها به صورت 80 تا 120 درصد سرانه تعیین شده خواهد بود. Phc و خدمات مراقبتی با اجرای برنامه پزشك خانواده، تحت نظر پزشك قرار می‌گیرد. با اجرای برنامه پزشك خانواده، مراقبت‌ها در شهرها نیز فعال می‌شود.

شریعتی افزود: اجرای برنامه پزشك خانواده از تزریقات و تجویز سرم بی‌مورد برای بیماران جلوگیری می‌كند و به این ترتیب پزشك برای افزایش درآمد خود، تزریق و سرم بی‌مورد تجویز نمی‌كند.وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای استقرار پرونده الكترونیك سلامت نیز گفت: از مسیرهای میانبر برای استقرار این پرونده استفاده كردیم. در حال حاضر حدود 15 میلیون آمار دموگرافیك وارد سیستم شده است.شریعتی درباره ارائه خدمات دندانپزشكی در برنامه پزشك خانواده نیز گفت: در پكیج فعلی برنامه پزشك خانواده تنها زنان باردار و كودكان زیر شش سال جزو گروه هدف هستند. در پكیج‌های بعدی این برنامه و با تامین منابع مربوطه، خدمات دندانپزشكی نیز ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha