سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 54146

آیا تا به حال پس از برخاستن از خواب طولانی شبانه به درد گردن یا احساس سوزن سوزن شدن در پوست بدنتان دچار شده‌اید؟

كدام تشك برای شما مناسب‌تر است؟

سلامت نیوز : آیا تا به حال پس از برخاستن از خواب طولانی شبانه به درد گردن یا احساس سوزن سوزن شدن در پوست بدنتان دچار شده‌اید؟ اگر این طور است، پس حتما باید مناسب‌ترین تشك و بالشت را متناسب با شرایط جسمی خودتان انتخاب و استفاده كنید.برای شروع حتما قبل از خرید، تشكی را كه انتخاب كرده‌اید، تست كنید. برای این منظور حدود 10 دقیقه در وضعیتی كه بیشتر عادت به خوابیدن دارید، روی تشك دراز بكشید پس از مدت كوتاهی گزینه مناسب خود را انتخاب خواهید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مقاله تمام نكات مهمی كه باید برای انتخاب تشك مناسب جهت داشتن یك خواب بهتر و آرامش بیشتر بدانید، ارائه شده است. این نكات در مورد پر مصرف‌ترین انواع تشك‌ها و موارد استفاده از آنها متناسب با شرایط جسمی افراد مختلف است.

انواع این تشك‌ها عبارتند از:

- تشك‌های فنر دار: استفاده این تشك‌ها كه در سراسر جهان مصرف زیادی دارند برای افراد چاق توصیه می‌شود چون دراز كشیدن و برخاستن از روی آن آسانتر است. اما اگر هر روز با بروز كمردرد در قسمت تحتانی كمرتان مواجه هستید ترجیحا از نوع سخت‌تر این تشك‌ها استفاده كنید.

- تشك‌های لاتكس: این تشك‌ها، محافظ خوبی برای كمر و ستون فقرات هستند و در عین حال برای افرادی كه آلرژی دارند، مناسب ترند چون در برابر میكروبها، گرده‌ها و باكتری‌ها مقاومت بیشتری دارند. تشك‌های لاتكس مانند یك رسانای خوب عمل می‌كنند و شما را در فصل زمستان گرم نگه می‌دارند.

- تشك‌های هوا: این تشك‌ها برای مصارف موقتی مثلا در پیك نیك‌ سفر مناسبند اما برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی‌شوند چون مشكلات كمر را به مرور زمان تشدید می‌كنند و موجب بی خوابی‌های شبانه می‌شوند.

- تشك ارتوپدی یا ارتو: این تشك‌ها نیز مخصوص حفاظت و نگهداری از مفاصل، كمر و به طور كلی ساختار اسكلتی و عضلانی بدن تهیه می‌شوند و این روزها طرفداران زیادی پیدا كرده‌اند.

علاوه بر این‌ها برای انتخاب تشك مناسب نكات زیر را نیز در نظر بگیرید:

- اگر تشك‌ خیلی سفت باشد بی تردید دچار بدن درد خواهید شد پس حتما میزان سفتی و نرمی آن را پیش از خرید آزمایش كنید.

- برای راحتی بیشتر تشك باید شكل طبیعی ستون فقرات را داشته باشد.

- اگر تشكتان راحت نیست همین الان یك تشك جدید و مناسب خریداری كنید و در این كار سهل انگاری نكنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha