سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 54154

یكی از نكات مهم زیبایی ـ چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان ـ داشتن موهایی زیبا، خوش‌حالت و پرپشت است. به همین دلیل، همه افراد به گونه‌ای تلاش می‌كنند تا موهای خود را زیبا و سالم نگه دارند و برای رسیدن به این هدف از تمامی راه‌هایی كه در پیش روی آنها قرار دارد و می‌شناسند، استفاده می‌كنند و كمك می‌گیرند.

موهای نازك نارنجی
سلامت نیوز : شاید نخستین و مهم‌ترین گام برای مراقبت از مو این باشد كه نوع و جنس موی خود را بشناسید تا بتوانید بهتر از موی خود نگهداری كنید. پس بهتر است انواع مو را بشناسید.

موهای خشك: اگر شما موهای خشك دارید، فراموش نكنید كه برای سلامت موهایتان باید دقت بسیاری داشته باشید؛ برای مراقبت از آنها باید از شامپوهایی كه مخصوص موهای خشك است، استفاده كنید. این شامپوها خشكی پوست و موی سر شما را متعادل می‌كند و در نتیجه، آسیب كمتری به زیبایی شما وارد می‌شود. همچنین بهتر است برای نگهداری از این نوع مو از مواد موطوب‌كننده نیز استفاده كنید.همچنین استفاده مداوم و بیش از حد از سشوار ، اتو مو و سایر وسایلی كه دمای زیادی به موی شما می‌رساند، می‌تواند خشكی و شكنندگی موها را افزایش دهد. همچنین به یاد داشته باشید شانه ‌كردن زیاد و بیش از حد موهای خشك موجب ریزش آنها می‌شود.

موهای چرب: موی چرب به صاحبش می‌گوید پوستش بیش از حد چربی دارد؛ پس اگر شما نیز موهای چربی دارید بهتر است از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده كنید. اگر احساس می‌كنید در فواصل زمانی كوتاه موها چرب می‌شود و مجبورید از شامپو استفاده كنید نگران نباشید، این كار به موهای شما آسیبی وارد نمی‌كند.فقط یادتان باشد اگر هر روز شامپو به سرتان می‌زنید بهتر است از شامپوهای ملایم‌تر استفاده كنید تا موهای شما كمتر آسیب ببیند؛ بالاخره شامپو هم از مواد گیاهی و شیمیایی ساخته شده كه مصرف بیش از حد آن، موها را آزار می‌دهد.همچنین بهتر است در هر استحمام دوبار پشت هم از شامپو استفاده كنید یا پس از شامپوزدن اجازه دهید شامپو چند دقیقه‌ای روی موی شما بماند و سپس آن را آبكشی كنید.

مراقب موخوره باشید

اگر پایین موهایتان چندشاخه شده است آن را جدی بگیرید. این نشانه به شما هشدار می‌دهد موهایتان دچار موخوره شده است.موخوره زیبایی مو را به طور جدی تهدید می‌كند. پس یادتان باشد برای جلوگیری از این حالت باید استفاده از اتو مو و سشوار را به كمترین حد برسانید و برای درمان باید قسمت پایین مو را تا جایی كه دیگر موخوره دیده نشود، كوتاه كنید. اگر با این كارها موخوره از بین نرفت، باید سری به یك متخصص پوست و مو بزنید.

رنگ‌هایی برای شكستن مو

استفاده مداوم از رنگ‌مو به دلیل وجود مواد شیمیایی در این رنگ‌ها باعث از دست‌دادن رطوبت مو می‌شود و در نتیجه خشكی و شكننده‌شدن موها را به همراه دارد.اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه همیشه موهایشان را رنگ می‌كنند، باید در نگهداری موهای خود بیشتر دقت داشته باشید.این گروه باید توجه داشته باشند هنگام استحمام و استفاده از نرم‌كننده‌ها، نباید نرم‌كننده به ریشه مو مالیده شود؛ چنین كاری موجب ریزش بیشتر موهای شما می‌شود بنابراین نقض غرض شده و رنگ‌ها به جای زیباتر‌كردن موها با آنها دشمنی می‌كنند.

نكاتی ساده برای نگهداری از موها

ژل و سایر مواد حالت‌دهنده اگر بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد، ممكن است باعث از دست‌رفتن طراوت موهای شما شده و ریزش آنها را نیز به همراه داشته باشد.تابستان‌ها مراقب اشعه خورشید و زمستان‌ها مواظب سرما باشید؛ هر دو اینها دشمن موی شما هستند و به زیبایی، استحكام و دوام آن صدمه می‌زنند.استفاده از كلاه‌های تابستانی مانع از رسیدن آفتاب به پوست سر شما شده و در نتیجه زیبایی و سلامت موهای شما را دوچندان می‌كند؛ همچنین استفاده از كلاه‌های گرم در زمستان می‌تواند كمك موثری برای درمان ریزش موی سر شما باشد.

موی كوتاه كمتر آسیب می‌بیند

كوتاه‌كردن دوره‌ای موها را فراموش نكنید، چرا كه با این كار سلامت و رشد موهای شما بیش از پیش خواهد شد.همچنین اگر دچار مشكلاتی مانند موخوره هستید كه قسمت انتهایی مو را درگیر می‌كند، این كار باعث رفع مشكل خواهد شد.اما اگر موهای بلندی دارید، فراموش نكنید بهتر است قبل از خواب موهای خود را ببافید تا در طول شب موها به یكدیگر گره نخورد.این كار كه ممكن است به ظاهر ساده و پیش‌پاافتاده باشد، ریزش موی شما را به حد چشمگیری كم خواهد كرد.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha