سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
سلامت نیوز :سایز لباس‌هایت آنقدر فرق كرده كه باید چاره‌ای برای خودت بیندیشی. مدل‌هایشان هم دیگر، هم قدیمی شده است و هم به تو نمی‌آید.

هرچقدر هم كه به باشگاه بروی و همراه جوان‌ها بچرخی باز با آنها فرق داری. كابوس یائسگی هم كه دور سرت چرخ می‌زند و برایت از همه چیز تلخ‌تر است. یك بار دیگر به آیینه نگاه می‌كنی و انگار آن كه روبه‌رویت ایستاده را نمی‌شناسی. نمی‌خواهی بشناسی. دوستش نداری. این زن میانسال نه زشت و نه زیبا با اندام فرو افتاده و كمی چاق كه دیگر نه‌چندان خوش‌لباس است و نه شیك‌پوش هیچ چیزش شبیه تویی كه توی ذهنت مانده است، نیست.به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اشكال از كدامتان است؟ تصویر ذهنی تو كه همراه با جسمت پیش نیامده یا جسمت كه مطابق تصویر ذهنی خودت نگاهش نداشته‌ای؟

همگام با زمان

ندا، یكی از خانم‌های میانسال است كه به طرز بدی با بحران میانسالی مواجه شده است. یك روز كه او طبق معمول آرایش كرده بود و لباس‌های همیشگی‌اش را پوشیده بود، همسرش به خانه آمد و كمی او را نگاه كرد.انگار تا حالا این‌طور متوجه او نشده بود. ناگهان گویی تصویر دخترك جوانی كه سال‌ها پیش با او ازدواج كرده بود به نظرش آمد و به ندا گفت: هیچ فكر كرده‌ای كه اصلا جالب نیست شبیه دخترمان لباس بپوشی؟ دوست دارم​ مرتب باشی، اما دلم می‌خواهد مطابق سن خودت لباس بپوشی.ندا نفهمید شوهرش این جمله «مطابق سن خودت لباس بپوشی» را از كجا آورده بود، اما آنچنان توی ذوقش خورد كه بغض كرد و آن روز اصلا دیگر با همسرش حرف نزد. فردا هم موضوع را با یكی از دوستانش كه از او مسن‌تر بود مطرح كرد.

آن دوست كه بحران میانسالی را پشت سر گذاشته بود به دوستش گفت: عزیزم تو زن زیبا و جذابی هستی ولی یك زن 48 ساله زیبا و جذاب، نه یك دختر 19 ساله.بعد مدل لباس‌هایی را به او پیشنهاد كرد كه در این سن و سال او را جذاب‌تر نشان می‌داد.موهای بلند و بی‌حالت او را هم یك آرایشگر مجرب كوتاه‌تر كرد و با یك مدل شیك و مناسب سن‌و سالش او آراست و رنگ مناسبی هم به آن زد. آن‌شب وقتی همسرش او را دید مدتی متعجب او را نگاه ‌كرد و گفت: عزیزم تو هیچ وقت پیر نمی‌شوی.

سهیلا میرشریفی طراح لباس معتقد است: در تمام دنیا طراحان لباس برای جوانان و میانسالان لباس‌های متفاوتی طراحی می‌كنند زیرا وقتی پا به میانسالی می‌گذاریم باید عیوبی كه در اثر افزایش سن به وجود می‌آید را در لباس‌های مناسب بپوشانیم تا زیبایی بی‌پروای دخترانه روزهای جوانی، اكنون مرموز و دوست داشتنی باقی بماند. شاید ما هنوز لباس‌هایی را كه در خانه یا مهمانی‌های دوستانه می‌پوشیدیم دوست داشته باشیم، اما معنی‌اش این نیست كه این لباس‌ها هنوز برای ما مناسب است. اگر به آرامی مطابق سن خود پیش بروید و ظاهر خود را به همان نسبت بیارایید، زیبایی و جذابیت خود را همیشه برای همسرتان حفظ خواهید كرد.

پیری را عقب بیندازید

البته از گذر عمر نمی‌شود گذشت. شما نمی‌توانید سال‌ها را متوقف كنید، اما می‌توانید خود را جوان‌تر نگه دارید و روند پیری را عقب بیندازید.ورزش برنامه‌ریزی شده برای كاهش حجم عضلات و حفظ استحكام استخوان‌ها یكی از این ضرورت‌هاست.مراقبت پزشكی دوره‌ای برای حفظ سلامتی و استفاده از تكنیك‌های آرامش با توكل و توسل به خدا در كنار شیوه‌های روان‌شناسی می‌تواند از استرس زیاد كه سبب پیری زودرس می‌شود، جلوگیری كند.خندان و خوشرو و خوش‌معاشرت باشید و جلوی افسردگی خود را با كارهای گروهی و شركت در جمع بگیرید.

زیبایی چیزی است كه از درون شما می‌جوشد پس خیلی به حرف‌های آیینه گوش ندهید و خود را اسیر تكنیك‌های جوانسازی زوركی چون بوتاكس دائمی و دستكاری‌های دیگر كه در نهایت چهره‌ای تصنعی و دوست نداشتنی به شما می‌بخشد، نكنید.به عنوان یك خانم میانسال كه در آستانه یائسگی قرار گرفته، شما بزودی دچار بحرانی از مشكلات جسمی چون گُرگرفتگی، اختلالات هورمونی عوارض ناشی از آن خواهید شد پس در این مورد مطالعه كافی داشته باشید و درمان‌های لازم را تحت نظر پزشك انجام دهید.

مصرف آب به اندازه مورد نیاز، پوست شما را از چروك‌شدن حفظ می‌كند.

هنگام خروج از منزل از ضدآفتاب مناسب استفاده كنید و هرگز با مواد آرایشی روی پوست خود نخوابید.خواب كافی داشته باشید و هر هفته یك كتاب مطالعه كنید و آن را به صورت خلاصه برای دوستان خود تعریف كنید.این كار حافظه شما را فعال نگه می‌دارد.

آینده‌نگر باشید

اگر فكر می‌كنید جوانی خود را بدون ثمر از دست داده‌اید سعی كنید میانسالی‌تان چنین نباشد. از هم‌اكنون هرچه می‌توانید تلاش كنید كه زندگی بهتری برای اكنون و آینده خود رقم بزنید.نتایج یك تحقیق نشان داده زندگی سالم حتی اگر از میانسالی شروع شود، ظرف چند سال می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ زودهنگام را كاهش دهد.یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد افراد میانسالی كه خوردن پنج بار یا بیشتر میوه و سبزی در روز، ورزش به میزان حداقل دو ساعت و نیم در هفته، پایین نگه داشتن وزن و سیگار نكشیدن را شروع كنند، ظرف چهار سال پس از شروع این برنامه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۳۵ درصد و خطر مرگ خود را ۴۰ درصد كاهش می‌دهند.در واقع افرادی كه یك روش زندگی سالم را برمی‌گزینند، ظرف چهار سال به كسانی می‌رسند كه از ابتدا به همین شیوه زندگی كرده‌اند.پس خوب زندگی كنید تا در سالمندی هم سالمندی زیبا، جذاب و سالم باشید. سلامتی زیباترین چیزی است كه خداوند به ما عطا كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha