سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 54161
سلامت نیوز : نكته اول: سایت‌های همسر یابی تنها در موارد معدودی می‌تواند به جوانان كمك كند. درمواردی كه ممكن است خانواده نتواند در انتخاب همسر كمك كند و جوان نیز در شرایطی باشد كه گزینه‌ای برای ازدواج نداشته باشد. در این صورت این سایت‌ها كه بدون شك باید تحت نظر مراجع مقبول و رسمی و به طور قانونی فعالیت كنند می‌توانند نقش موثری ایفا كنند. روند ازدواج باید به صورتی باشد كه كه از فعالیت‌های سودجویانه جلوگیری شود. قرار نیست فردی كه برای امر مقدس ازدواج عضو این سایت‌ها می‌شود مورد بی‌احترامی قرار بگیرد. در برخی از این سایت‌ها دیده می‌شود كه تنها دریافت حق عضویت با جدیت دنبال می‌شود و نظارت بر پیام‌هایی كه اعضای گروه برای یكدیگر ارسال می‌كنند صورت نمی‌گیرد. دیده شده است كه افرادی نیز در این زمینه فعالیت می‌كنند كه تخصصی در زمینه ازدواج ندارند. با این وجود عضویت در سایت‌های همسریابی و آشنایی با گزینه‌های مناسب به این معنا نیست كه قطعا این آشنایی به ازدواج ختم می‌شود اما با نظارت مراجع معتبر باید در این جهت تلاش كرد كه جوانان كمترین بها را در این آشنایی‌ها پرداخت كنند. به ویژه آنكه دختران به لحاظ روانی در اینگونه موارد بیشتر درگیر شده و بهای سنگین‌تری پرداخت می‌كنند.

نكته دوم: از آنجا كه این مدیران متخصص نیستند ممكن است در معرفی اعضا به یكدیگر به طور صحیح عمل نكنند. مثلا باید مواردی به هم معرفی شوند كه 80 درصد امكان ازدواج برای آنها وجود داشته باشد. اگر در معرفی اعضا به یكدیگر دقت لازم صورت نگیرد بازهم دختران بیشتر از پسران دچار آسیب می‌شوند. البته این مشكل در ازدواج‌های سنتی هم وجود دارد. مادران پسرها گاهی از فرزندشان می‌خواهند كه به خانه دختر بیاید و دختر را ببیند اگر هم نپسندید، اشكالی ندارد! این در حالی است كه چنین مواردی لطمه جدی به دختران می‌زند چرا كه این دختر كه به دفعات با جواب رد مواجه می‌شود ممكن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

نكته سوم: اگر خطایی در این سایت‌ها انجام می‌شود، اعضا به عنوان افرادی كه پول پرداخت كرده‌اند باید به مراجع رسمی اطلاع داده و این موضوع را گزارش كنند. هر فردی باید پیگیر حفظ حریم خود باشد.

نكته چهارم: با پیشرفت تكنولوژی و تغییر نظام خانواده‌ از گسترده به هسته‌ای مجبوریم كه با تغییرات همراه شویم. در گذشته بزرگ خانواده گسترده برای ازدواج جوانان تصمیم می‌گرفت و به‌نوعی حكم مشاور را نیز داشت اما با تغییر نظام خانواده، در خانواده‌های هسته‌ای ازدواج از درون‌همسری به برون‌همسری تغییر پیدا كرد. به همین ترتیب در گذر زمان روش‌های جدیدی در زمینه ازدواج بروز پیدا می‌كند كه این مسئله ضرورت نگاه جدی مسئولان و مدیریت ازدواج را نشان می‌دهد.

منبع : تهران امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha