سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
سلامت نیوز : رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یکی از پرونده های مهم در این کمیسیون را پرونده سعید مرتضوی عنوان کرد و افزود: حکمی که از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده، لازم الاجراست و مرتضوی باید برکنار شود.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با مهر اظهارداشت: درحال حاضر یکی از مهمترین پرونده های کمیسیون اصل نود بررسی اعتراض برخی از شرکتهای زیرمجموعه صندوق تامین اجتماعی نسبت به رای دیوان عدالت اداری در برکناری مرتضوی است.وی افزود: باتوجه به اینکه هفته گذشته حکم انتصاب "سعید مرتضوی" در پست مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد، لذا برخی از شرکتهای زیرمجموعه این صندوق براساس اصل نود قانون اساسی اعتراض خود نسبت به حکم مذکور را به کمیسیون اصل نود مجلس ارسال کرده اند تا به آن رسیدگی شود.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ (استان همدان) در مجلس افزود: درحقیقت این شرکتها با ارائه استدلال‌هایی صلاحیت دیوان عدالت اداری را در صدور رای برکناری مرتضوی زیرسئوال برده اند.وی با تاکید براینکه رسیدگی اعضای کمیسیون اصل نود مجلس به این مسئله به معنای عدم اجرای قانون توسط مرتضوی نیست، گفت: حکمی که از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده، لازم الاجراست و مرتضوی باید برکنار شود.

پورمختار درعین حال تصریح کرد: با این وجود، کمیسیون اصل نود مجلس که براساس اصل نود قانون اساسی تشکیل شده، موظف به بررسی شکایات واصله از قوای سه گانه است و براین اساس امروز پرونده مذکور در دستور کار کمیسیون اصل نود قرار خواهد گرفت.
به گزارش مهر، پیش از این محمدرضا رحیمی معاون اول ریئیس جمهور گفته بود حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اجرا نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha