دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5417

موسسه تحقیقات مخابرات کره جنوبی تازه ترین مرز فناوری در عرصه کمک به سالمندان را با توسعه حسگری که در تلفن همراه قرار می گیرد و حرکات غیرطبیعی سالمندان مثل افتادن را تشخیص می دهد، ارائه کرد.

موبایل مددکار برای سالمندان ساخته شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، از سال آینده قرار است تلفن همراه جدیدی با عنوان "اتری" از سوی این مرکز وارد بازار شود.

این تلفن همراه مجهز به ابزار "جی پی اس" است که به رانندگان در کاهش تصادفات رانندگی کمک می کند.

به تازگی این تیم بیوانفورماتیک قصد دارد حسگر جدیدی را روی این تلفن همراه قرار دهد که می تواند موقعیت های اورژانسی سالمندان را به بیمارستان و خانواده آنها خبر دهد.

در این خصوص "پارک سو جون" سرپرست تیم سازنده "اتری" توضیح داد:" ما ابعاد حسگر هشدار دهنده موقعیت های اورژانس را کاهش داده ایم و آن را در تلفن همراه که حمل آن برای سالمندان آسان است، قرار داده ایم. به این ترتیب تلفن همراه می تواند هر خطری که سالمندان را بطور ناگهانی تهدید می کند، اعلام کند."

براساس گزارش وب نیوز، این حسگرها به محض اینکه سالمند از خود حرکات غیرطبیعی مثل افتادن در اثر سکته یا برخورد با موانع را بروز می دهد، از طریق تلفن همراه با مرکز فوریت های پزشکی و خانواده فرد تماس می گیرد و پیام ضبط شده برای این موقعیت ها را اعلام می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha