سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
سلامت نیوز :عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه افزایش مار طلاق لزوماً منفی نیست، گفت: افزایش آمار طلاق نشان می‌دهد زنان ما دیگر با نگاه "با لباس عروس به خانه شوهر بیایم و با کفن سفید بروم" ندارند و حاضر به تحمل هر ظلمی نیستند.

محمد علی نجفی در جلسه روز سه شنبه شورا در جریان بررسی طرح تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی مشترک زوجین قبل از ثبت ازدواج، با بیان اینکه افزایش سطح تحصیلات و استقلال مالی زنان سبب شده آنان زیر بار زور نروند، گفت: افزایش آمار طلاق لزوماً بد نیست. ما باید ببینیم بالا رفتن این آمار آیا فقط نکات منفی دارد یا می‌توان به آن نگاه مثبت نیز داشت.وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر مسایل و مشکلات زندگی بر دوش زنان است و این اصلاً درست نیست. ما باید با افزایش سطح آموزش قبل از ازدواج سطح شعور و آگاهی مردان را بالا ببریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر؛ نجفی افزود: هر مردی که شعور آن را ندارد که در وضعیت مساوی با زنش برخورد کند نیاز به این آموزش‌ها دارد تا این شعور در او ایجاد شود زیرا این شعور عمدتاً در زنان وجود دارد.عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر طلاق حرام بود در دین ما به آن پرداخته نمی‌شد. در این طرح آن گونه به طلاق پرداخته شده که انگار طلاق حرام است در حالی که در اسلام در مواردی که امکان ادامه زندگی مشترک وجود ندارد چنین راهکاری پیش بینی شده وگرنه ماند کاتولیک‌ها طلاق را ممنوع می‌کردند.وی با اشاره به محتوایی بودن طرح پیشنهادی کمیسیون اجتماعی گفت: بهتر است این طرح به صورت شکلی به مبحث آموزش‌ها، فرصت‌ها و ... بپردازد و در پیوست بحث‌های محتوایی را به طور مفصل مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha