چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 54238

محققان بر اساس نتایج تحقیقات تازه خود دریافتند که خوردن عسل می‌تواند به کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان و درمان آن کمک شایانی بکند.

عسل به درمان سرماخوردگی کودکان کمک می‌کند
سلامت نیوز : این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری عسل قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند علائم سرفه را در کودکان مبتلا به سرماخوردگی کاسته و به آنها کمک کند که خواب راحتی داشته باشند.

محققان گفتند: اگر کودکان یک تا پنج سال که از عفونت گلو و سرفه‌های مکرر رنج می‌برند؛ روزانه 10 گرم عسل قبل از خواب مصرف کنند، شدت سرفه‌ها در آنها کاهش می‌یابد و می‌توانند بهتر بخوابند.در این تحقیقات آمده است: عسل حاوی مقادیر زیادی مواد آنتی اکسیدان است که این ماده غذایی را به جایگزینی برای داروهای سرماخوردگی و سرفه تبدیل می‌کند؛ به ویژه که ثابت شده است مصرف دوزهای بیشتر این داروها خطرات زیادی برای انسان دارد.این تحقیقات از نزدیک به 300 کودک انجام شد که دچار عفونت گلو بودند و سه چهارم آنها یک قاشق چای خوری عسل قبل از خواب خوردند درحالی که بقیه یک درمان ساختگی و بی اثر دریافت کردند.

محققان سپس از والدین این کودکان خواستند که شدت سرفه کودکان خود را قبل و بعد از درمان و میزان تاثیر آن بر خواب آنها را ثبت کنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این محققان دریافتند: کودکانی که درمانی ساختگی و بی اثر دریافت کردند ۳ نمره بهبودی بعد از درمان داشتند اما بهبودی وضعیت همه کودکانی که عسل مصرف کردند، بین 9 تا 10 نمره بود.مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و باید محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد اما میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است.

عسل ضد آسم است و مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو  بسیار سودمند است.عسل همچنین با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.این ماده غذایی دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است و در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد لذا ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است و در مسمومیتهای غذایی، دستگاه گوارش را پاک می‌سازد.

عسل دوست کبد و پادزهر است بنابراین در بیماری‌های کبدی مصرف آن مفید است و سنگهای کلیه و مثانه را از بین می‌برد.عسل خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می‌شود که قبل از خواب چند قاشق مرباخوری عسل میل کنند.این ماده برای رفع کم اشتهایی مفید است و در کل جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد و به رشد عضلات کمک میکند و همچنین عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می‌کند و برای عروق بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha