دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5424

یك روبات می‌تواند در مواقعی كه دكتر در بیمارستان نیست، بسیاری از وظایف او را انجام دهد.

دكتر آلكس گاندساس روباتی را طراحی كرده كه می‌تواند در مواقعی كه او در بیمارستان حضور فیزیكی ندارد، بسیاری از وظایف او را انجام دهد و اطلاعات به دست آمده را انتقال دهد. این روبات 150 هزار دلاری، اگرچه یك پزشك كامل نیست ولی با استفاده از سیستم ویدیو كنفرانس، می‌تواند در مواقعی كه دكتر ‌آلكس كیلومترها از بیمارستان دور است در دفتر او  به سراغ بیماران رفته و موارد مورد نیاز را به دكتر انتقال دهد.
روبات دكتر آلكس  با چند دوربین مختلف، میكروفن، یك صفحه LCD و یك دسته بازی (Joy Stick)  برای كنترل تجهیز شده است و به دكتر اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت در هر نقطه از جهان روبات خود را كنترل و راهنمایی كند. در واقع با این روبات دكتر آلكس می‌تواند حضور خود در بیمارستان را به بیماران اعلام كند در حالیكه ممكن است حتی در كشور دیگری حضور داشته باشد. دكتر آلكس معتقد است كه با  وجود این روبات، بیمار همواره پزشك را در كنار خود حس كرده و دلیلی برای نگرانی حس نمی‌كند. دكتر آلكس متخصص جراحی زیبایی و كاهش وزن با استفاده از جراحی است و برای اطمینان بیشتر به مشتریان و همچنین افزایش زمان فراغت خود، چنین روباتی را طراحی كرده است. او عضو غیر رسمی انجمن روباتیك آمریكا نیز می‌باشد.

طبق تحقیقی كه توسط مجله جراحان آمریكا بر روی این موضوع صورت گرفته، از بین 376 بیمار این پزشك كه با كمك روبات ویزیت و  معاینه ‌شده‌اند، 92 نفر زودتر از زمان مقرر بهبود یافته و بیمارستان را ترك كرده‌اند. این روبات در بندر بالتیمور آمریكا كار می‌كند


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha