چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 54252
سلامت نیوز : رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از پیش بینی بسته‌های خدمتی برای مبتلایان به HIV و بیماری‌‌های آمیزشی در برنامه پزشك خانواده خبر داد.

دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی ارایه خدمات به مبتلایان به HIV/AIDS با اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، گفت: در زمینه ارزیابی بیماری HIV و بیماری‌های آمیزشی نشست‌هایی را با تیم مجری برنامه پزشك خانواده داشته‌ایم.وی ادامه داد: بسته‌های خدمتی برای پزشكان خانواده پیش بینی شده است تا بتوانند جمعیت تحت پوشش خود را از نظر HIV و بیماری‌های آمیزشی ارزیابی كنند و در صورت لزوم به مراكز مشاوره بیماری‌های رفتاری ارجاع دهند وبه این ترتیب پزشكان خانواده بتوانند پیگیری درمان و نظام مراقبتی‌ این بیماران را نیز داشته باشند.

تغییر در الگوی انتقال HIV و افزایش موارد بیماری در زنان

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با تاكید بر لزوم پیگیری برنامه‌های كاهش آسیب با كیفیت گذشته و بلكه بیشتر، افزود: روند اپیدمی HIV از یك طرف نشان می‌دهد كه تغییراتی در الگوی انتقال اتفاق افتاده است؛ به طوری كه در سال‌های اخیر تعداد موارد انتقال بیماری از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده بیشتر شده و از طرف دیگر تعداد موارد ابتلای زنان نیز بیشتر شده است كه در این زمینه بر روی رویكرد مراكز زنان آسیب‌پذیر كار می‌شود.

بار اصلی اپیدمی HIV همچنان بر دوش اعتیاد تزریقی است

صداقت همچنین گفت: شواهدی نیز وجود دارد كه نشان می‌دهد همچنان بار اصلی اپیدمی HIV بر دوش اعتیاد تزریقی است. بر این اساس در جلسات با ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و بهزیستی تاكید داریم كه به برنامه‌های كاهش آسیب به طور جدی و بیشتر از گذشته توجه شود تا با بازگشت موج دوم بیماری مواجه نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha