چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 54261

خروج از سیاست تک فرزندی و تعدد فرزندان، موضوعی کارشناسانه بوده و امری سیاسی نیست. بنابراین مسئولان کشور باید شرایطی را ایجاد کنند که آینده کشور را با ازدیاد جمعیت و خروج از شرایط کنونی زاد و ولد تغییر دهند.

سلامت نیوز :  رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است باید با از میان بردن موانع اقتصادی و ایجاد برنامه‌های تشویقی، جوانان را برای ازدواج و افزایش فرزندان ترغیب کرد چرا که ادامه سیاست تک فرزندی، آینده کشور را به مخاطره می‌اندازد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با قانون، در پاسخ به این سوال که آیا اجرای سیاست چند فرزندی در شرایط بد اقتصادی و نیز افزایش روزمره طلاق‌ها در کشور سیاست درستی است و در صورت اجرا چه ابزاری را نیاز دارد؟ گفت: مسئولان کشور باید عوامل بازدارنده‌ ازدواج جوانان را از میان بردارند و زمینه تشکیل خانواده را برای آنها فراهم کنند.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: باید موانع ازدواج جوانان را از میان برداشت و شرایطی را مهیا کرد تا آینده و امنیت شغلی جوانان تضمین شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس اظهار داشت: موانع پیش‌روی افزایش تعداد فرزندان از جمله تعیین سقف بیمه فرزندان باید از میان برداشته شده و تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان مهیا شود تا افراد به داشتن فرزند بیشتر تشویق شوند.عزیزی با اشاره به نظر کارشناسان درباره پنج میلیون خانواری که دارای تنها یک فرزند هستند و خطری که آینده کشور را تهدید می‌کند خاطرنشان کرد: افزایش تعداد خانوارهای تک فرزند برای آینده کشور مضر است ضمن اینکه هر لحظه امکان بروز حادثه برای آن یک فرزند خانواده وجود دارد لذا در صورت بروز حادثه‌ای ناگوار، خانواده تنها فرزند خود را از دست داده و این امر از نظر روانی می‌تواند بسیار مخرب بود و آینده کشور را با مشکل مواجه کند.

عزیزی یادآور شد: خروج از سیاست تک فرزندی و تعدد فرزندان، موضوعی کارشناسانه بوده و امری سیاسی نیست. بنابراین مسئولان کشور باید شرایطی را ایجاد کنند که آینده کشور را با ازدیاد جمعیت و خروج از شرایط کنونی زاد و ولد تغییر دهند.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید  کرد: با تقویت شرایط مالی جوانان و از میان بردن مشکلات اقتصادی، باید زمینه افزایش جمعیت را فراهم کنیم و جامعه را به سوی افزایش فرزندان پیش ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha