دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5431

معاون شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر از ابتلای 175 نفر به بیماری سالک در پلدختر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس امان اله کرموند معاون شبکه بهداشت ودرمان شهرستان پلدختر درهمایش راههای کنترل بیماری سالک در روستای سراب حمام پلدختر با اعلام این مطلب افزود:90 درصد مبتلایان به این بیماری در روستای سراب حمام در حاشیه جنوبی شهر پلدختر ساکن هستند.

وی گفت: شناسایی ناقلان بیماری سالک و مراقبت‌های ویژه در مناطق آلوده از مهمترین برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان پلدختر است .

مهندس کرموند، انباشته شدن فضولات حیوانی و انسانی و رعایت نکردن بهداشت را از عوامل ایجاد این بیماری بیان کرد.

معاون شبکه بهداشت شهرستان پلدختر تهیه و توزیع دارو برای درمان بیماران، پاکسازی محیط روستا، آموزش نحوه مقابله با بیماری سالک به روستائیان، توزیع پشه بندهای مخصوص، انجام عملیات سم پاشی، جمع آوری فضولات خانگی و دفن بهداشتی زباله‌های روستا را از جمله اقدامات مؤثر برای مهار و جلوگیری از شیوع این بیماری برشمرد .

دکتر امیر حسین تروند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه این همایش گفت: بیماری سالک با اطلاع رسانی به مردم بویژه در روستاها و مناطق گرمسیر قابل کنترل است.

وی همکاری سایر دستگاههای مرتبط ، شهرداریها، فرمانداریها، و بخشداری‌ها را در پاکسازی محیط و سم پاشی و اطلاع رسانی به مردم در پیشگیری و کنترل این بیماری مؤثر دانست.

دكتر تروند همچنین خارج ساختن دامداریها از محدوده شهری، انتقال بهداشتی فاضلابها و عدم جاری شدن آبهای آلوده در جویها، دفع خاکروبه‌ها و ضایعات ساختمانی و عدم نگهداری کودهای حیوانی در محیط زندگی را در کنترل و پیشگیری از بیماری سالک تأثیرگذار دانست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha