رییس انجمن داروسازان ایران ضمن اشاره به تاخیرهای طولانی مدت بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، از حذف فرانشیز دارو به دنبال اجرای برنامه پزشك خانواده ابراز نگرانی كرد.

از حذف فرانشیز دارو با اجرای پزشك خانواده نگرانیم

سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان ایران ضمن اشاره به تاخیرهای طولانی مدت بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، از حذف فرانشیز دارو به دنبال اجرای برنامه پزشك خانواده ابراز نگرانی كرد.

دكتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: تا حدود 20 روز گذشته اسمی از سازمان غذا و دارو در برنامه پزشك خانواده نبود این در حالیست كه یكی از اركان مهم سلامت دارو است. پس از مكاتبات انجام شده، سازمان غذا و دارو نیز جزو ستاد كشوری برنامه پزشك خانواده قرار گرفت.وی درباره رایگان شدن دارو به دنبال اجرای برنامه پزشك خانواده، گفت: با اجرای این برنامه، بیماران فرانشیزی بابت دارو پرداخت نخواهند كرد. در این زمینه نگرانیم چرا كه سازمان‌های بیمه‌گر سابقه خوبی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها ندارند. بیمه‌ها با سوابقی كه در پرداخت‌هایشان به داروخانه‌ها دارند، چطور می‌خواهند صد درصد هزینه دارو را به موقع و بدون كم و كاست به داروخانه‌ها پرداخت كنند. این موضوع باعث نگرانی داروخانه‌‌ها شده است.

بهداشت رایگان شود نه درمان

درمان رایگان تبعات منفی دارد

رییس انجمن داروسازان ایران افزود: ما معتقدیم بهداشت باید رایگان شود نه درمان. تجربه گذشته نشان داده رایگان شدن درمان تبعات منفی داشته است و در درمان رایگان، افراد دفترچه به دست در تقلای تهیه دارو هستند.مژدهی‌آذر افزود: در زمینه بهداشت و درمان كشور، تصمیمات خوبی اتخاذ و قوانین مناسبی به تصویب می‌رسد، اما متاسفانه هنگام اجرای قوانین ناقص عمل می‌شود. به عنوان مثال بر اساس قانون، سازمان‌های بیمه‌گر باید طی دو ماه، بدهی خود به داروخانه‌ها را بپردازند و در صورت تاخیر باید جریمه پرداخت كنند. این در حالیست كه اكنون چنین عمل نمی‌شود. برنامه پزشك خانواده، در مجموع طرح خوبی است. امیدواریم اجرای آن نیز به خوبی انجام شود. اما از آنجا كه قوانین گذشته به خوبی انجام نشده، در این زمینه نیز نگرانیم.

بیمه‌ها همچنان به داروخانه‌ها بدهكارند

رییس انجمن داروسازان ایران درباره بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها نیز گفت: بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها بر جای خود باقی است و اكنون به تاخیر حدود شش ماهه نزدیك می‌شود. به همین دلیل است كه از حذف فرانشیز دارو با اجرای برنامه پزشك خانواده نگرانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha