پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 54317

هیچ چیز بدتر از این نیست که با ورود به جایی مجبور شوید کفشتان را دربیاورید و بعد متوجه شوید پاهایتان به شدت بو می‌دهد؛ بویی که تصویری نادرست از شما در ذهن دیگران می‌سازد.

راهی مطمئن برای از بین بردن بوی پاها
سلامت نیوز : هیچ چیز بدتر از این نیست که با ورود به جایی مجبور شوید کفشتان را دربیاورید و بعد متوجه شوید پاهایتان به شدت بو می‌دهد؛ بویی که تصویری نادرست از شما در ذهن دیگران می‌سازد، تصویر فردی شلخته و کثیف. در صورتی که شما اصلا این گونه نیستید و واقعا نمی‌دانید باید با این بوی نامطبوع چه کنید. اما باید بگوییم درمان زیاد هم سخت نیست و به راحتی می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید.

همان توصیه همیشگی را فراموش نکنید

شستن لای انگشتان پا با صابون آنتی‌باکتریال (ضدباکتری)

خشک کردن پوست به‌طور کامل (می‌توان از سشوار استفاده کرد)، بین انگشت‌ها حتما باید خشک شود.

حتما جوراب بپوشید

با پوشیدن جوراب‌هایی که قابلیت جذب رطوبت را دارند، مثل جوراب‌های نخی  می‌توانید تاحدی بوی بد را کم کنید .

به طور مرتب جوراب‌ها را عوض کنید.

پوشیدن کفش‌های منفذدار که هوا قابل جابه‌جا شدن در آن باشد.

کفش‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در محیط آزاد (مثل بالکن) بگذارید.

اگر کفی کفش‌تان درمی‌آید، آن را بیرون آورید و در معرض هوای آزاد قرار دهید.


از محصولات بوبر پا استفاده کنید   

مواد ضدعرق می‌تواند رطوبت و عرق را کاهش دهد  و در نتیجه بو کم شود.

استعمال ژل بنزوئیل پراکسید 5درصد یا ۱۰درصد ممکن است باکتری‌ها را کاهش دهد.

پودربچه فقط برای بچه‌ها نیست. در این روزهای گرم پودربچه هم می‌تواند به نجات پاهای شما بیاید.

کافی است پس از آنكه پاها را كاملا شسته و خشك كردید، مقداری پودر تالك (پودربچه) یا اسپری ضدقارچ به پاها و به خصوص در لابه‌لای انگشتان بزنید. از پودر تالك برای رفع بوی بد عرق پا در داخل كفش نیز استفاده كنید. برای این منظور پس از

هر بار مراجعه به خانه و بیرون آوردن كفش‌هایتان، آنها را مدتی در هوای آزاد قرار دهید و سپس داخل آن كمی پودر تالك بریزید.

محلول خانگی ضدعفونی​کننده

عرق کردن و بوی پا ممکن است با غوطه‌ور کردن روزانه پا در چای سیاه که شامل اسید تانیک است، کاهش یابد. روش این است که ۲ بسته چای آماده را داخل یک ظرف آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و بعد حدود ۲ لیتر آب سرد به آن اضافه کنید و پاهای خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آن غوطه‌ور سازید. بعضی از مردم، بعد از ۷ تا ۱۰ روز استفاده از این روش بهبود بسیار چشمگیری را گزارش داده‌اند. بی‌كربنات سدیم سطح پوست شما را قلیایی‌تر كرده و در نتیجه مقدار عرق را كاهش می‌دهد. برای این منظور یك قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك لیتر آب بریزید و هفته‌ای دو بار به مدت ۱۵ دقیقه پاهای خود را در این محلول قرار دهید. روش دیگر پاشیدن جوش‌شیرین در داخل كفش‌هایتان است.

حمام سرد  گرم

یكی از در دسترس‌ترین روش‌ها برای درمان بوی بد پا، قرار دادن پاها در آب داغ و سپس آب سرد است. این كار را 3 بار انجام دهید، به این ترتیب جریان خون به طرف پاها روانه شده و از تعریق كاسته می‌شود. بعد از سه بار قرار دادن پا در آب داغ، در لگن آب سرد چند قطره یخ و همچنین مقداری آب لیموترش ریخته و پاهایتان را داخل این محلول قرار دهید. در پایان مقداری الكل به پاهایتان بمالید و در معرض هوا نگه دارید تا خشك شوند.افراد دیابتی و كسانی كه گردش خون در بدن آنها به خوبی انجام نمی‌گیرد، از این روش استفاده نكنند.

محیط رشد باکتری​ها را نامناسب کنید

اگر جوراب نپوشید، سلول‌های قدیمی جدا شده از پوست، در کفش شما باقی می‌مانند و بر اثر عمل باکتری یا قارچ روی آنها، بوی بدی در کفش شما ایجاد می‌شود. ولی با پوشیدن جوراب، این سلول‌ها در جوراب باقی می‌مانند و با شستن جوراب از بین می‌روند.باکتری‌های مولد بوی پا، روی پوست مرطوب خیلی بهتر و سریع‌تر رشد می‌کنند.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha