پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 54321

دود سیگار حاوی هزاران ماده مضری است که هریک به تنهایی یا همراه با عوامل دیگر سلامت مصرف کننده را به خطر می اندازد.

چگونه سیگار را ترک کنیم ؟
سلامت نیوز : دود سیگار حاوی هزاران ماده مضری است که هریک به تنهایی یا همراه با عوامل دیگر سلامت مصرف کننده را به خطر می اندازد. سیگار علاوه بر ریه ها، به سیستم قلبی عروقی هم آسیب وارد می کند. سیگار کشیدن باعث کاهش قطر سرخرگ های قلب و افزایش فشار خون می شود. هربارکه سیگار می کشید فشار خون شریانی به مدت ۳۰دقیقه افزایش می یابد. مصرف روزانه یک بسته سیگار فشار خون را به مدت ۱۰ساعت بالا نگه می دارد.

به مرور زمان دود سیگار به پوشش دیواره سرخرگ ها آسیب وارد می کند و آن را مستعد تشکیل پلاک های آسیب  پذیر می کند. در نتیجه سرخرگ ها تنگ می شود و جریان خون را در قلب، مغز و بقیه بخش های حیاتی بدن کم می کند.همچنین سیگارکشیدن سبب می شود که خون ساده تر لخته شود و لخته ها به سطح داخلی سرخرگ های سخت دارای پلاک بچسبد.

رهنمودهایی برای ترک سیگار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ توتون چندین ماده سرطان زا و تعداد زیادی ماده شیمیایی دارد و همچنین حاوی نیکوتین است که به شدت اعتیادآور است. بنابراین ترک سیگار در برخی موارد بسیار دشوار است.راه های فراوانی وجود دارد که به شما در ترک سیگار کمک می کند. «محصولات جایگزین نیکوتین» بسیار پرطرفدار است. این محصولات شامل برچسب، آدامس، قرص مکیدنی و اسپری بینی حاوی نیکوتین است.

اما برخی از این محصولات فشارخون را افزایش می دهد، در نتیجه باید با توصیه پزشک مصرف شود. بسیاری از افراد توانسته اند با کمک گرفتن از «کلاس های گروهی ترک سیگار» به طور موفق سیگار را ترک کنند. در بعضی از افراد ورزش کردن باعث کاهش استرس و کاهش عوامل تحریک کننده برای روشن کردن سیگار می شود. برخی از روش های کسب تمرکز و آرام بخشی در برخی از افراد مفید بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha