پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 54328

فصل تابستان زمانی است كه میوه ها و سبزیجات تازه و خاصی به بازار می آید یكی از این سبزی های بسیار پر طرفدار فلفل سبز است كه اگر به هر سبزی فروشی سر بزنید حتما می توانید از آن خریداری كنید .

فلفل سبز درمانگر تابستانی
سلامت نیوز : فصل تابستان زمانی است كه میوه ها و سبزیجات تازه و خاصی به بازار می آید یكی از این سبزی های بسیار پر طرفدار فلفل سبز است كه اگر به هر سبزی فروشی سر بزنید حتما می توانید از آن خریداری كنید .

این سبزی بسیار خوش طعم بیشتر در كنار غذا استفاده می شود و البته گاهی اوفات نیز می تواند باعث سوزش دهان شما نیز بشود ولی در كل این سبزی به هر صورتی كه باشد طرفداران بسیار زیادی دارد و همچنین خواص خاص و بسیار زیادی نیز دارد كه در ادامه به برخی از آن ها اشاره هایی می كنیم .

انواع فلفل : مهم ترین انواع فلفل عبارتند از:
1) فلفل قرمزتند .
2) فلفل پیش رس كوتاه ( به شكل گوجه فرنگی).
3) فلفل سبز تند ، فلفل دلمه( فلفل خیلی بزرگ شیرین).
4 ) فلفل شیرین.
5 ) فلفل زرد بزرگ ایتالیائی.

خواص درمانی فلفل سبر: فلفل سبز سیستم قلبی عروقی را از چندین راه پشتیبانی و تحریك می كند و كمك می كند تا تصلب شرایین و فشارخون را به وسیله پایین آوردن كلسترول خون و سطوح تری گلسیرید كاهش دهد .فلفل سبز یك عامل مسكن موضعی و با دوام است. فلفل سبز حاوی تركیباتی مانند ویتامین A ،C، سولانین، كلسیم، آهن، فسفر و مواد چرب است و همچنین برای بهبود میگرن های پر درد استفاده می شود .

همچنین فلفل سبز مواد دفعی را از طریق آزاد ساختن كلسترول افزایش می دهد و به این وسیله میزان كلسترول خون را كاهش می دهد. مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی كه هر روز هنگام صرف غذا، فلفل سبز مصرف می كنند خیلی كمتر نسبت به دیگران به بیماری های قلبی عروقی دچار می شوند.این گیاه به مقدار كم محرك اشتها و زیاد كننده ترشحات بزاق و تسكین دهنده بواسیرهای دردناك و التهاب دار است. به علت ضد باكتریایی بودن آن، مقاومت ناحیه ابتلا به عفونت معده ای و روده ای را افزایش می دهد و می تواند اسهال عفونی را درمان كند.همچنین، به عنوان داروی ضد ریزش مو نیز به كارمی رود. البته كسانی كه دچار آلرژی و خارش هستند از مصرف فلفل سبز خودداری كنند.

طریقه كاشت فلفل: درنقاط گرمسیر فلفل را در اسفندماه و در نقاط معتدل در فروردین ماه زیر نایلون خزانه می كنند . زمانی كه بوته ها 4 تا 6 برگه شدند آنها را به محل اصلی كه از قبل آماده ساخته اند منتقل می كنند. البته شما می توانید بوته های این سبزی را در اوایل تابستان تهیه كنید و آن را در یك گلدان بزرگ یا باغچه كه فضا برای رشد ریشه باشد بكارید و پس از چند هقته از میوه های آن استفاده كنید.

بهترین روش برای كاشت فلفل طریقه خطی می باشد . به این منظور بوته های جوانی را كه از خزانه خارج ساخته اند روی خطوطی كه 50 سانتیمتر از یكدیگر فاصله دارند به فواصل 30 سانتیمتر از هم می كارند . در تابستان بنا به شدت و ضعف درجه حرارت هوا هر 3 تا 4 روز یك بار آبیاری ضرورت دارد.برای بذرگیری فلفل ، بهتر است از میان بوته های خوب و سالم به تعداد مورد نیاز انتخاب شوند و میوه ( فلفل) آنها را برداشت نكنند تا كاملا برسند . آنگاه میوه ها را چیده و در محلی سایه بگذارند تا خشك شود . سپس غلاف آنها را باز نموده دانه ها را از داخل غلاف ها خارج سازند و در ظروف مناسبی برای كشت بعدی نگهداری كنند.

منبع : کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha