سلامت نیوز: رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده مشکل تامین اعتبار ندارد و برخی در این زمینه شایعه سازی می کنند.

محمد شریعتی در گفت وگو با پانا در خصوص تامین منابع مالی طرح پزشک خانواده بیان کرد: طرح پزشک خانواده طرحی است که به نظام جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد و منابع مالی این طرح از سوی نظام تامین شده و می شود.

وی ادامه داد: اگر در این میان کسانی هستند که ادعا می کنند منابع مالی این طرح هنوز تامین نشده است ،احتمالا مقاصد و اهداف دیگری را دنبال می کنند. منابع این طرح با اولویت از منابع وزارت بهداشت تامین شده و می شود.
در پایان مدیر مرکز توسعه وزارت بهداشت خاطر نشان ساخت: طرح پزشک خانواده با هیچ مشکل منابع مالی رو به رو نبوده و اعتبارات اجرایی را تامین شده و این روند همچنان ادامه دارد.
این در حالی است که یکی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت مجلس علل کندی روند اجرایی طرح پزشک خانواده را وقفه در تامین اعتبارات 6هزار میلیارد تومانی دانست.
اکبر رنجبر زاده با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده از برنامه های راهبردی است که می تواند در ارتقای سلامت جامعه تاثیرگذار باشد، بیان کرد :تبلیغات و اطلاع رسانی در این بخش بسیار مهم است.
وی طرح پزشک خانواده را از طرح های کلان کشور و از اولویت های مجلس برشمرد که قوه اجرایی آن در دستور کار مجلس است که چنانچه تبلیغات و اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت نگیرد، در این طرح نتیجه لازم حاصل نخواهد شد و از برنامه هایی که مورد نظر است فاصله گرفته می شود.
وی در ادامه علل کندی روند اجرایی طرح پزشک خانواده را رکود و وقفه در تامین اعتبارات بیان کرد و افزود: چنانچه اعتبارات شش هزار میلیارد تومانی که قرار است از محل اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت تزریق شود، به اجرا دربیاید بسیاری از مسائل مطرح شده در این طرح را حل خواهد کرد که در این میان مسئله تبلیغات و اطلاع رسانی نیز مرتفع خواهد شد.
نماینده اسد آباد در مجلس شورای اسلامی، همچنین از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای پذیرش پزشکان علاقه مند و حائز شرایط و دارای ضوابط سیاست گذاری های مسئولان بهداشتی خبر داد و افزود: وزرات بهداشت از حضور پزشکان دارای شرایط استقبال می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha