سلامت نیوز: حدود 11 ماه از زمانی كه اعضای شورای شهر تهران، شهرداری را مكلف به ارائه برنامه عملیاتی پایش، ساماندهی و ارتقای كیفیت محصولات قابل عرضه در میادین میوه و تره‌بار می‌گذرد، اما به گفته رییس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران، سازمان میادین هنوز این برنامه را به شورا ارائه نداده است.

معصومه ابتكار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت پایش محصولات كشاورزی عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار، گفت: واقعیت این است كه آلودگی در محصولات كشاورزی اعم از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد.

نتایج پایش محصولات كشاورزی، فعلا قابل انتشار نیست


وی ادامه داد: سازمان میادین نیز، با استفاده از امكاناتی كه در اختیار داشته، چند مرحله پایش محصولات عرضه شده در میادین میوه‌ و تره‌بار را انجام داده است، اما نتایج آن فعلا در این مرحله قابل انتشار نیست.

ابتكار با اشاره به اینكه میوه‌های وارداتی هم باید مورد پایش قرار گیرد، افزود: این كار همكاری گسترده دستگا‌ه‌های مختلف به‌ویژه وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی و بهداشت را می‌طلبد.

رییس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات مثبت سازمان میادین میوه و تره‌بار مبنی بر شناسنامه‌دار كردن و بسته‌بندی محصولات عرضه شده در میادین به جای عرضه فله‌ای، در عین حال تاكید كرد: پایش مستمر محصولات كشاورزی و در گام بعدی جلوگیری از عرضه محصولات آلوده در میادین، باید دنبال شود و هنوز راه درازی در پیش است.

ابتكار با بیان اینكه شورای شهر چند ماه قبل شهرداری را به ارائه برنامه عملیاتی پایش، ساماندهی و ارتقای كیفیت محصولات قابل عرضه در میادین میوه و تره‌بار ملزم كرد، یادآور شد: این در حالیست كه سازمان میادین هنوز این برنامه را به شورا ارائه نكرده است.

چندی پیش حسین صفایی ـ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران ـ‌ از انجام دو مرحله پایش محصولات غذایی كشاورزی عرضه شده در میادین توسط شهرداری تهران خبر داده و گفته بود كه نتایج این پایش‌ها تنها در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.

به گفته صفایی، بیش از 1330 نمونه محصولات غذایی كشاورزی در این پایش‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و گزارش نتایج آن تهیه شده است. با این همه، گویا قرار نیست كه نتایج پایش صورت گرفته در اختیار افكار عمومی قرار گیرد و تنها دستگاه‌های مسوول از آن مطلع می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha