سلامت نیوز: آمارها نشان می دهند که حدود 75 تا 80 درصد موارد سل در جهان، مربوط به چند کشور در حال توسعه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته شمال ایران است.
منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری سل از جمله مهمترین بیماری هایی است که در اغلب نقاط جهان دیده می شود و بسیاری از کشورهای شیوع بالایی از این بیماری را دارند.
 
وی افزود: اطلاعات اپیدمیولوژیک و دموگرافیک مرتبط با سل نشان می دهد که اغلب موارد سل در برخی از کشورهای در حال توسعه رخ می دهد و این بیماری در کشورهای توسعه یافته و تعدادی از کشورهای در حال توسعه کنترل شده است.
 
خالصی با اشاره به اینکه کشورهای با شیوع بالای سل تقریبا در اطراف ایران قرار دارند، تاکید کرد: آمارهای نشان می دهند که حدود 75 تا 80 درصد موارد سل در جهان، مربوط به چند کشور در حال توسعه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته شمال ایران است.
 
وی گفت: همچنین شیوع سل در تعدادی از کشورهای آفریقایی و آمریکایی نیز بسیار بالا است.
 
خالصی با بیان اینکه پیشگیری و کنترل سل یک ضرورت جهانی است، یاد آور شد: اگر اقدامات جدی و موثری برای کنترل سل به ویژه در کشورهای با شیوع بالای این بیماری صورت نگیرد، در آینده نزدیک خطرات بیماری سل از لحاظ جانی و مالی نمایان تر خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای با شیوع بالای سل در مهار و کنترل سل با مشکلات زیادی روبرو هستند، به همین دلیل سایر کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته باید در این زمینه با جوامع گرفتار سل همکاری کرده و از کمک های مختلف به ویژه مالی و تکنولوژی دریغ نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha