سلامت نیوز: افرادی که در آزمایشات انجام گرفته بر روی خون آنها میزان آهنشان بالا است، برای پیشگیری از مشکلات و خطرات ناشی از افزایش آهن بدن، حداقل سالی پنج بار خون بدهند.
صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: آهن یک عنصر ضروری و مهم برای بدن است و باید از طریق غذاهای حاوی آن، به میزان مناسب و کافی تامین شود.

وی با بیان این که گوشت قرمز ،ماهی ، مرغ و غذاهای غنی شده با آهن همچون برخی از غلات منابع خوبی برای تامین آهن بدن هستند، تصریح کرد: اگر چه این غذاها می توانند آهن مورد نیاز بدن را تامین کنند، اما به هیچ وجه نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد.

کمالوند تاکید کرد: افزایش زیاد آهن بدن که ناشی از مصرف بیش از اندازه این عنصر است می تواند تاثیرات منفی از جمله بر روی سیستم قلبی و عروقی داشته باشد.

وی با اشاره به این که باید هر چند ماه یک بار برای تعیین سطح آهن بدن آزمایش خون داد: اظهار داشت: افرادی که در آزمایشات انجام گرفته بر روی خون آنها میزان آهنشان بالا است، باید بسیار مراقب باشند و برای کاهش سطح این ماده سریع تر اقدام کنند.

کمالوند افزود: افراد دچار خون بالا باید مصرف منابع غنی از آهن به ویژه گوشت قرمز را کاهش دهند.

وی گفت: این افراد برای پیشگیری از مشکلات و خطرات ناشی از افزایش آهن بدن، حداقل سالی پنج بار خون بدهند تا این که سطح آهن خونشان متعادل گردد.

کمالوند خاطر نشان کرد: اگر چه آهن موجود در منابع جانوری از جمله در گوشت قرمز، مرغ و ماهی به میزان زیاد جذب بدن می شود، می تواند آهن خون را به میزان قابل توجهی بالا ببرد، اما آهن موجود در منابع گیاهی قابلیت جذب پائینی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha